خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۰.۴ درصد دانش آموزان مواد صنعتی مصرف می‌کنند

کد خبر : ۱۸۰۴۲۶

۰.۴ درصد دانش آموزان و ۱.۱ دهم درصد دانشجویان وزارت خانه‌های علوم و بهداشت از مواد صنعتی استفاده می‌کنند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۰.۴ درصد دانش آموزان و ۱.۱ دهم درصد دانشجویان وزارت خانه‌های علوم و بهداشت از مواد صنعتی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جزینی در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر که امروز برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات اساسی و مهم در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر استفاده از تمام ظرفیت‌های نظام است.

وی بااشاره به ظرفیتهای بالای جمعیت هلال احمر و جوانان تحت پوشش این جمعیت گفت: جلسات مقدماتی با آقای فرهادی وموسوی داشتیم که چگونه بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

جزینی مشارکت اجتماعی را یکی از شاخص ها در بحثپیشگیری از مواد مخدر دانست و افزود: در زمینه مشارکت اجتماعی یکی از شاخص‌ها، اعتماد اجتماعی است و برای اینکه این ظرفیت را بالا ببریم و اعتماد اجتماعی را افزون کنیم باید با مردم ارتباط مستمر داشته باشیم و جمعیت هلال احمر این ویژگی را دارد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ۴ دهم درصد دانش آموزان مواد صنعتی مصرف می‌کنند، گفت: همچنین دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت ۱.۱ دهم درصد از مواد صنعتی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری‌های جمعیت هلال احمر وستاد مبارزه با موادمخدر افزود: ۲ سال است که با جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کرده ایم و در این راستا این دومین تفاهم نامه ای است که منعقد می شود.

جزینی به تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر اشاره کرد وافزود: موضوع آموزش مهارت زندگی با تشکیل کارگاههای آموزشی در سطح کشور از جمله محورهای اساسی این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاههای آموزشی در برخی استانها تشکیل شده است افزود: استانهای گلستان، ‌خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، البرز، بوشهر، مازندران، یزد، فارس، سمنان، ‌ایلام و سیستان و بلوچستان آموزش پیشگیری را در دستور کار داریم.

جزینی مشارکت جوانان داوطلب را یکی از مسائل مهم برای ارتقای سلامت جامعه دانست و افزود: در تحقیقاتی که داشتیم یکی از علت‌هایی که قشر جوانان؛ دانشجویان و دانش آموزان به طرف حوزه مواد مخدر رفته‌اند لذت جویی است از همین رو باید در جهت تدوین الگوی نشاط اجتماعی تلاش کنیم و جمعیت هلال احمر می‌تواند در این راستا کمک رسان باشد.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار کانون با ۲ میلیون جمعیت موضوع مورد هدف ما دراین سند است، افزود: علاوه بر پیشگیری باید از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر در حوزه درمان نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه درمان معتادان یکی از معضلات ما است، افزود: بیش از ۷۶۰ هزار نفر از معتادان تحت پوشش درمانی قرار دارند ولی این کافی نیست و باید تعداد بیشتری از معتادان را تحت درمان قرار دهیم.

جزینی با اشاره به اینکه ۱۸۵۱ سازمان مردم نهاد با ما همکاری می‌کنند، افزود: اما باز نمی‌توانیم تمام کشور را در این زمینه تحت پوشش قرار دهیم از همین رو بنا داریم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در ۳ ماهه اول سال ۱۲۰ تن مواد مخدر کشف شد و ۶۰ کارگاه شیشه منهدم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز