خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

راهکار قانونی برای پایان دادن به قراردادهای سفید امضا / کارگران تن به قراردادهای سفید امضاء ندهند

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۰۷۴

مدیرکل کار، رفاه و تعاون اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: راه اندازی سامانه روابط کار راهی برای پایان دادن به قراردادهای سفید امضای کارگران است.

آمیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد گلایه کارگران از قراردادهای مدت‌دار و کوتاه مدت و نیز قراردادهای سفید امضا اظهار داشت: بر اساس قانون کار کشور، حمایت از نیروی کار و سرمایه کار از اصول اساسی است و با توجه به اینکه هر قانونی ممکن است ایرادهایی داشته باشد اداره کار سعی کرده‌ که با نگاه قانونی، هم فرصت‌های شغلی موجود را حفظ کند و هم برای ایجاد اشتغال بکوشد.

وی افزود: کارگران به دلیل نبود شغل مجبور به امضای قراردادهای سفید هستند در حالی که این اقدام که توسط برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام می‌شود جای شکوه و گلایه دارد اما کارگران نباید چنین برگه‌هایی را امضا کنند چرا که کارفرما پس از امضا می‌تواند براساس تصمیمات و نظریات خود آن فرم را پر کند.

مدیرکل کار، رفاه و تعاون اجتماعی آذربایجان‌غربی بیان کرد: اگر کارگری مجبور به امضای چنین قراردادهایی شد باید پیش از پایان قرارداد به این اداره کل اطلاع دهد تا با راهکارهای حقوقی بتوان حقوق او را احقاق کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی‌که پس از بازرسی از کارگاه مورد نظر ادعای کارگر اثبات شد پرونده این تخلف به شورای حل اختلاف و مراجع قضایی ارسال می‌شود.

آمیان با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه روابط کار شاهد حذف یا کاهش قراردادهای سفید امضا خواهیم بود، گفت: همه مردم، کارگران و کارفرمایان باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و احراز هویت شوند.

وی راه اندازی سامانه روابط کار را پایان قراردادهای سفید امضا دانست و بیان کرد: با ثبت قراردادهای کار تکلیف قراردادهای سفید امضا روشن خواهد شد و انتظار ما این است که با اجرای این طرح، کارفرمایانی که اقدام به بستن قرارداد سفید امضا می‌کنند شناسایی شده و به دنبال ثبت قرارداد از سوی کارگران، دیگر قرارداد سفید مصداقی نخواهد داشت به نحوی که قراردادهای سفید از بین رفته یا کاهش پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز