خبرگزاری کار ایران

یادگاری‌هایی از ۶۰ سال بازیگری محمدعلی کشاورز+عکس

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۸۸۲

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از ۶۰ سال فعالیت هنری درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی کشاورز (بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون) پس از ۶۰ سال فعالیت هنری و پس از طی یک دوره بیماری روز یکشنبه ۲۵ خرداد درگذشت.

کشاورز فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک بود و تله‌تئاتر «خودکشی» به کارگردانی علی نصیریان در سال ۱۳۳۹ ازجمله نخستین فعالیت‌هالی هنری‌اش به شمار می‌رفت.

روز ۲۶ فروردین امسال و همزمان با سالروز تولد محمدعلی کشاورز، جوایز و یادگاری‌های او به موزه سینما اهدا شد که ازجمله آنها کارنامه هنری، کارت تحصیلی هنرستان هنرپیشگی، نامه دست‌خط زنده یاد حمید سمندریان به وی و همچنین اعلامیه درگذشت شعبان استادخانی (استخوانی) از آگهی‌های استفاده شده در سریال هزاردستان بود.

علاوه بر وسایل شخصی کشاورز مانند انگشتر، خودنویس، خودکار، عینک، کلاه که به موزه سینما اهدا شد، کارت شناسایی دوران خدمت، گواهینامه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیش حقوقی اداره‌کل فعالیت‌های هنری و همچنین قرارداد آثاری همچون کمال‌الملک، کفش‌های میرزانوروز، دایی جان ناپلئون، صادق کرده، سربداران، صحرای تاتارها، جاده ابریشم از دیگر اسناد و یادگاری‌های اوست.

در ادامه تصویر تعدادی از این یادگاری‌ها را می‌توانید ببینید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز