خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت انگور از باغات آذربایجان غربی/ پیش‌بینی تولید بیش از 200 هزار تن انگور در استان

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۸۴۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی تولید 200 هزار و 292 تن انگور از باغات استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، رسول جلیلی با بیان این مطلب گفت: سطح باغات انگور استان ۲۰هزار و 372 هکتار بوده و شهرستان ارومیه با بیش  از ۱۱ هزار هکتار رتبه اول سطح زیر کشت این میوه در استان است و امسال با پیش بینی تولید بیش از 140 هزار تن بیشترین  میزان تولید را در استان به خود اختصاص داده است.

جلیلی با بیان اینکه این استان رتبه چهام کشوری در تولید انگور را به خوداختصاص داده است، تصریح کرد: حدود ۳۵ درصد از محصول تولیدی انگور به صورت تازه خوری و حدود30  درصد نیز تبدیل به کشمش می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بخشی از انگور تولیدی نیز سالانه به کشور های عربی و روسیه صادر می شود. 

جلیلی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ رقم انگور در استان تولید می شود، بیان کرد: رقم سفید کشمشی، قرمز کشمشی، تبرزه سفید و قرمز، ریش بابا، حسینی، خلیلی، لعل بیدانه و قزل اوزوم از جمله آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: از برگ مو و هسته این میوه بهشتی برای تهیه غذا و روغن گیری استفاده می شود، انگور به صورت دوشاب (شیره)، کشمش، سبزه، آبمیوه،سرکه و غوره در صنایع تبدیلی تولید می شود.

جلیلی افزود: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از 30 هزار بهره بردار به طور مستقیم و 30هزار نفربه صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت نموده و از این راه امرار معاش می‌ کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز