خبرگزاری کار ایران

واردات ۵۵۷ راس گوساله آبستن اتریشی به آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۵۲

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از واردات ۵۵۷ راس تلیسه آبستن سمینتال به استان از کشور اتریش خبر داد.

به گزارش ایلنا از ارومیه ، سید فضل اله قریشی بااعلام این خبر افزود: با توجه به پیگیری های مستمرمعاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و اتحادیه دامداران استان ، امروز ماشین حمل 557 راس تلیسه آبستن سیمنتال از طریق مرز شهرستان آستارا وارد استان می شود.

قریشی اظهار کرد: برای خرید این دامها مبلغ 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد : به منظور ترویج استفاده از گاوهای دومنظوره سمینتال در بین دامداران استان ، این تسهیلات در اختیار متقاضیان از طریق بانک کشاورزی قرار گرفت تا از طریق اتحادیه دامداران برای خرید و انتقال این دامها  به استان با مشارکت ارگانهای ذیربط اقدامات لازم انجام گیرد.

قریشی تاکید کرد: گاو سمینتال یک نژاد اقتصادی است و سبب اقتصادی شدن فعالیت گاوداری در روستا‌ها می‌شود.

لازم به ذکر است که نژاد سمینتال نژادی آرام ،مقاوم در برابر بیماری ، کم خوراک با کیفیت تولید شیر و گوشت بالاست که هزینه‌های نگهداری آن برای پرورش پایین و مقرون به صرفه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز