خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه خبرداد:

افزایش 80 درصدی قیمت لباس فرم مدارس در ارومیه/ نوسان قیمت از 87 تا 120 هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۶۱۸

رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه از افزایش 80 درصدی قیمت فرم مدارس در ارومیه خبرداد.

داوود پورعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: نوسانات اخیر ارزی در کشور باعث افزایش 80 درصدی قیمت یک دست لباس فرم مدارس شده است.

پور علی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی باعث افزایش 70 درصدی قیمت پارچه شده است، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون قیمت مواد اولیه همچون نخ و سوزن و دکمه 3 برابر شده که در افزایش قیمت لباس فرم مدارس موثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پارچه های استفاده شده در لباس فرم مدرسه کاملا ایرانی بوده و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه مواد اولیه تهیه پارچه، خارجی بوده و کارخانه ها برای تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه با اشاره به اینکه قیمت یک دست لباس فرم مدرسه دخترانه از 87 هزار تومان تا 120 تومان با توجه به سایز متغیر است، اظهار کرد: عرضه لباس فرم مدارس با قیمت 700هزار تومان که در روزهای اخیر خبرساز شد احتمالا مربوط به کت و شلوار فرم است.

پور علی در خصوص نحوه نظارت بر کار تولیدی های دوخت لباس فرم مدرسه یادآور شد: اکیپ های سیار از طرف اتحادیه و سازمان صنعت و معدن استان در قیمت گذاری و عرضه لباس نظارت دارند و تاکنون چند مورد شکایت به اتحادیه گزارش شده که بیشتر به دلیل سایزبندی و قیمت بوده که باحضور بازرسان رفع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 120 واحد تولیدی و تک دوز لباس دارای پروانه با اشتغال 700 نفر در ارومیه فعال هستند، افزود: تعداد 91 واحد تولیدی در ارومیه لباس فرم مدارس می دوزند.

رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه با اشاره به اینکه تولیدی های لباس در ارومیه در یک جنگ اقتصادی سخت به سر می برند، ادامه داد: متاسفانه عرضه لباس در تاناکورای ارومیه که بیشتر لباس ترک و چینی هستند، عدم فرهنگ‌سازی برای استفاده از لباس دوخت داخل، باعث شده از سال گذشته تاکنون 8 واحد تولیدی در ارومیه به دلیل مشکلات مالی و عدم فروش محصول تعطیل شوند.

پورعلی خاطرنشان کرد: اگر به تولیدی‌های ارومیه بها داده شود و مسئولان حمایت‌های مالی و کاری از تولیدی‌های ارومیه داشته باشند، این تولیدی‌ها پتانسیل و توانایی رقابت با تولیدی های بزرگ کشور را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز