خبرگزاری کار ایران

در سفر مخبر به خوزستان؛

1886 طرح‌ اشتغال‌زایی برکت در خوزستان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۵۱۲

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سفر به استان خوزستان یک‌هزار و 886 طرح‌ اشتغال‌زایی برکت را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، در جریان سفر دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان خوزستان و همزمان با اهدای 10 هزار بسته لوازم خانگی به مردم شریف سیل‌زده‌ این استان، یک‌هزار و 886 طرح‌ اشتغال‌زایی برکت با حجم سرمایه‌گذاری 1584 میلیارد ریال و با ظرفیت ایجاد 6 هزار فرصت شغلی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب مدل اقتصادی اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در روستاهای 32 شهرستان استان خوزستان، از جمله دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه، باوی، خرمشهر، شادگان، هندیجان، شوش، شاوور، اندیمشک، شوشتر، گتوند، ایذه، آغاجاری، رامهرمز، میداوود، امیدیه، بهبهان، کارون و ... ایجاد شده است.   

این تعداد طرح اشتغال‌زایی در رشته‌هایی همچون پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، صنایع دستی، کشاورزی، صنایع دستی، و ... راه‌اندازی شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین در سفر خود به استان خوزستان 4 هزار و 237 پروژه‌ عمرانی بنیاد برکت در استان خوزستان را نیز با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد ریال، افتتاح کرد. این پروژه‌ها شامل ساخت مسکن محرومین، مرکز و کلینیک درمانی، خانه‌ی بهداشت، مدرسه، مرکز فرهنگی مذهبی، کتاب‌خانه، آب‌رسانی، راه‌سازی، بهسازی روستا، و ... می‌شود.

از جمله پروژه‌های عمرانی برکت که در این سفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید، می‌توان به مشارکت در ساخت 4 هزار واحد مسکن برای محرومین، با اعتبار 150 میلیارد ریال اشاره کرد.

در سفر مخبر به استان خوزستان، همچنین عملیات اجرایی 36 پروژه‌ی عمرانی شامل آب‌رسانی، ساخت بیمارستان، مدرسه و ... با اعتبار 190 میلیارد ریال آغاز شد.

گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور محرومیت‌زدایی و توانمند‌سازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، نهضت ایجاد اشتغال را با رویکرد اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، در کشور ایجاد کرده است و تاکنون 25 هزار فرصت شغلی را در استان خوزستان ایجاد و به بهره‌برداری رسانده است.

همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت، با هدف محرومیت‌زدایی، مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال‌زایی، ایجاد و راه‌اندازی 8400 فرصت شغلی را در استان خوزستان با اعتباری بالغ بر 2980 میلیارد ریال برای سال جاری در دستور کار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز