خبرگزاری کار ایران

ه مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد:

مبارزه با اعتیاد باید در صدر امور پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار بگیرد

کد خبر : ۷۷۶۵۱۶

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبارزه با اعتیاد، قاچاق موارد مخدر و طلاق‌ باید در راس اقدامات پلیس باشد.  

به گزارش ایلنا از ارومیه، سردار مسعود خرم نیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: موضوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر یکی از بزرگترین منکرات است به همین دلیل و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، مبارزه با اعتیاد، قاچاق موارد مخدرو طلاق‌ در راس اقدامات پلیس است.

وی با اشاره به اقدامات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پلیس و نیروهای نظامی و امنیتی تا به امروز مبارزه بی امان با مواد مخدر و اعتیاد داشته است.

سردار خرم نیا افزود:  کشور ایران جز اولین کشورهایی است که در راستای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز اقدامات قابل قبول جهانی انجام داده است.

وی تصریح کرد: مردم باید برای مبارزه با مواد مخدر همکاری داشته باشند و در این بین نیروی انتظامی ملزم به آموزش مردم در جهت مقابه با اعتیاد است.

دبیر مبارزه با مواد مخدر با اشاره به عدم وجود خیرین در حوزه مبارره با مواد مخدر تشریح کرد: عدم وجود خیرین در بحث جلوگیری از اعتیاد قابل توجه و سوال برانگیز است و در این خصوص رسانه ها باید برای تشویق خیرین در امر اعتیاد پای کار بیایند.

وی افزود: در تمامی ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر حضور و فعالیت دارد.

این مقام نظامی اذعان کرد: در سال ۱۳۹۷، چهار هزار و ۴۰۷ نفر قاچاقچی و ۱۱۰ باند مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده است.

افزایش ۹۶ درصدی کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال گذشته

وی با اشاره به کشفیات در حوزه مواد مخدر افزود: کشفیات  پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش ۹۶ درصدی را تجربه کرده است.

این مقام ‌مسئول ادامه داد: با اقداماتی که از سال ۱۳۹۰ در استان شروع شده، دیگر در هیچ نقطه‌ای از استان شاهد کشت شاهدانه و امثال آن نیستیم.

وی در خصوص آگاه‌سازی خانواده‌ها در راستای مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی برای جلوگیری از اعتیاد برای بانوان، دبیران کانون‌های فرهنگی مساجد و دهیاران برگزار می شود.

خرم نیا در مورد  آمار فوت شدگان معتاد  در سال ۱۳۹۷ افزود: متاسفانه ۳۳ نفر از معتادان در سال ۱۳۹۷ جان خود را از دست دادند که از این تعداد یک نفر زن و ۳۲ نفر مرد بوده اند. خوشبختانه این آمار نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش یافته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز