خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی:

بکارگیری 51 درصدی خانواده شهدا در استانداری و فرمانداری‌های آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: 51 درصد افراد به کارگیری شده در استانداری و فرمانداری‌های آذربایجان غربی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، قربانعلی سعادت امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان غربی افزود: برخی افراد ادعا دارند که در خصوص انتقال و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان امروزی، اقدامات خوبی صورت نگرفته است که این سخنان بی‌اساس بوده و هیچ فراموشی در خصوص دفاع مقدس، شهدا، ایثارگران و جانبازان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: آحاد مردم ایران نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی حساس هستند و این را می‌توان از برگزاری آیین‌های گرامیداشت شهدا که به صورت خودجوش در جای جای شهر انجام می‌شود، فهمید.

وی ادامه داد: مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید با تمام قوا در حوزه دفاع مقدس و حفظ و نشر ارزش‌ها وارد شده و نگاه ویژه‌ای به این امر دارد ولی به رغم تمام اقدامات، کاستی‌هایی نیز در این حوزه وجود دارد.

سردار سعید قربان‌نژاد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: 100 هزار و 38 نفر رزمنده از این استان در دفاع مقدس هشت ساله حضور یافته بودند و مردم این استان 9 هزار و 812 شهید در آن دوران تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از فراموشی و تحریف تاریخ دفاع مقدس، نیازمند سنددارکردن ایثارگری‌های دفاع مقدس در استان هستیم، اضافه کرد: از 10 هزار سند موجود در حوزه دفاع مقدس در استان با اقدامات صورت گرفته به 54 هزار سند مکتوب و 280 فیلم رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: باید نقش بی‌نظیر آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس پررنگ‌تر شود.

کد خبر : ۳۸۲۳۰۰