خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد:

قوانین مزاحم و دست وپاگیر باید در حوزه کار و تولید به حداقل برسد

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۶۱۳

استاندار آذربایجان غربی در جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر با انتقاد از بوروکراسی خشک در ادارات خواستار حل این مشکل در کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهندس سعادت در جشنواره امتنان از نمونه‌های جامعه کار و تولید که با حضور کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارفرینان و کارگران نمونه استان در سالن استانداری برگزار شد، گفت: با توصیه‌‌های اخلاقی کار در کشور صورت نمی‌گیرد و باید به سمت عملی کردن اهداف حرکت شود.

وی بر لزوم شناسایی و اصلاح قوانین مزاحم و زائد در راستای تولید تاکید کرد و افزود: قوانین مزاحم و زائد از جمله موانع تولید به شمار می‌رود و با شناسایی این قوانین و رفع آن امیدواریم بتوانیم در راستای حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان قدم برداریم.

سعادت با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مختص تمام آحاد جامعه است و همه باید در جهت تحقق آن تلاش کنند، ادامه داد: باید قوانین مزاحم اصلاح شود و در رابطه با تولید جرات برای تصمیم‌گیری لازم است و باید تصمیمات عملیاتی شود.

سعادت با تاکید بر اینکه ”همه کارگران و کارفرمایان جهادگران اقتصادی هستند”افزود : قانون تسهیل رفع موانع تولید در مجلس تصویب شد ولی بانک مرکزی مشکل ایجاد کرد.

استاندار آذربایجان غربی اذعان کرد : به عنوان مثال برای بازگشایی مرز سرو در ارومیه بیش از یکسال دوندگی کردیم و سرانجام مجبور به تهدید شدیم تا قبول کنند بازگشایی و مشکل تعریض درب ها حل شود.

سعادت تصریح کرد : در استان ۱۲۴۵ واحد راکد داشتیم که ۸۰۰ واحد ان قابل احیا شدن بود و در دستور کار جهاد کشاورزی و صنعت ومعدن قرار دادیم ولی با ایجاد برخی از موانع اجازه تسهیل این کارها را نمی دهند!

سعادت تصریح کرد: نمی‌توان در استان‌ها معجزه کرد چون باید دست استانداران برای گرفتن تصمیمات مورد نیاز به اندازه کافی باز باشد تا بتوانند انواع مشکلاتی که بدان اشاره شد را حل کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: زمانی به سرمایه‌‌داران زالو‌صفت گفته می‌شد اما اکنون کارفرما‌ و سرمایه‌گذاران جهادگران عرصه اقتصاد هستند و باید قدردان آنها باشیم.

وی افزود: گرچه مجلس قانون رفع موانع تولید را تصویب کرده اما همین قانون از سوی بانک مرکزی به خوبی اجرا نمی‌شود و در واقع این قانون در مقام اجرا در سیستم بانکی به مشکل خورده و انواع ماده و تبصره‌هایی که بر آن گذاشته شده نمی‌گذارد تا صنعتگران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ادامه داد : قوانین مزاحم و دست وپاگیر در کشور زیاد است و این مهم باید در حوزه کار و تولید به حداقل برسد.

وی توسعه تعاونی‌های دانش بنیان را از ضرورت‌های جدی برشمرد و افزود: برای تحصیلکرده‌های ما تعاونی ها یک نیاز اساسی محسوب می شود.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی اگر در بخش کشاورزی رونق بگیرد، به یقین ارزش افزوده در بخش کشاورزی نیز افزایش خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: برای به انبوه رساندن تولید و کیفت بخشی به محصولات باید از فن آورهای نوین کشاورزی استفاده شود.

وی آذربایجان غربی را استانی امن عنوان کرد و افزود: این استان با تقدیم 12 هزار شهید برای تثبیت انقلاب اسلامی، امروز از امنیتی پایدار بهره مند است.

 در این آیین تعدادی از کارگران، کارفرمایان، گروه های کارگری و کارفرمایی و رسانه های فعال در عرصه کار و اشتغال تجلیل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز