خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری استان مطرح شد

دلایل عقب ماندگی و عدم توسعه یافتگی آذربایجان غربی بیان شد

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: باید پیام حضور حماسی مردم در انتخابات را درک و برای توسعه استان بیش از پیش تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا، قربانعلی سعادت در جلسه شورای اداری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، رئیس دیوان محاسبات کشور، معاونین استاندار و سایر اعضای شورای اداری در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، از حضور حماسی و پرشور مردم استان در انتخابات هفتم اسفند تشکر و خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم استان در پای صندوق‌های رای به معنای حمایت و پشتیبانی قاطع آنان از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: همه ما مدیران و مسئولان در استان باید این پیام حضور مردم در انتخابات را درک کنیم و در راستای رفع مشکلات مردم، رونق اقتصادی، اشتغالزایی برای جوانان، توسعه صادرات غیرنفتی، مفسده ستیزی و سایر امور، بیش از پیش و با جدیت لازم و کافی تلاش کنیم.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود جایگاه پراهمیت دیوان محاسبات در امر نظارت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در استان آذربایجان غربی، دیوان محاسبات ضمن پایبندی به قوانین، همواره سعی داشته به مدیران استان در پیشبرد برنامه ها و اهداف توسعه‌ای استان کمک و  با اطلاع رسانی و هدایت‌گری از بروز تخلفات احتمالی، پیشگیری کند.

وی در ادامه با بیان دلایل عقب ماندگی‌ها و عدم توسعه یافتگی استان آذربایجان غربی، افزود: آذربایجان غربی، در سال‌های اول انقلاب به دلیل درگیری با گروهک‌های مختلف ضد انقلاب و بعد از آن به خاطر وقوع جنگ تحمیلی، فرصت‌های توسعه زیادی را از دست داده است که امروز باید با همراهی مردم و همت و تلاش مدیران و مسئولان، این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: انتظار داریم در برنامه ششم توسعه، به مساله توازن منطقه‌ای و شکاف‌های توسعه‌ای میان استان‌ها توجه لازم صورت گیرد و با برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز به مناطق محروم، مسیر توسعه و پیشرفت برای استان های کمترتوسعه یافته هموار شود.

کد خبر : ۳۵۱۴۷۵