خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

آذربایجان‌غربی به جایگاه ۱۰ استان برتر کشور در شاخص‌های اقتصادی صنعت می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۵۴۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان‌غربی در افق ۱۴۰۴ به جایگاه ۱۰ استان برتر کشور در شاخص‌های اقتصادی صنعت، معدن و تجارت دست می‌یابد.

به گزارش ایلنا،«جعفرصادق اسکندری، با اشاره به چشم‌انداز بخش صنعت، معدن و تجارت استان در افق 1404 اظهار داشت: در راستای سند برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظریه پایه توسعه استان، چشم‌انداز این سازمان دستیابی به 10 استان برتر کشور در شاخص‌های اقتصادی صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با تشریح وضعیت موجود بخش صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در این رابطه مقایسه استان‌ها با توجه به سهم ارزش افزوده صنعتی آنها در کشور نشان می‌دهد که آذربایجان‌ غربی با 1.1 درصد سهم، در رتبه 18 کشور قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت استان‌ها از منظر صنعتی‌سازی تصریح کرد: براساس آمار سال 92 استان آذربایجان‌غربی با توجه به سرانه ارزش افزوده صنعتی به مبلغ 5.5 میلیون ریال و سرانه تولید ناخالص 71.6 میلیون ریال در بین استان‌های در حال صنعتی شدن قرار داشته و دارای رتبه 24 است.

اسکندری افزود: بنابر این در مقایسه با سال 91 جایگاه استان از منظر صنعتی شدن ارتقا یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: علاوه بر آن در سه سال نخست برنامه پنجم رشد صنعت و معدن استان منفی شده و رشد تجارت کاهش یافته و در کل اقتصاد آذربایجان‌ غربی در این دوره 1.5 درصد بوده است.

وی با اشاره به وضعیت موجود صنعت استان اظهار داشت: هم اکنون رتبه آذربایجان‌ غربی در تعداد جواز تاسیس صادره 20، در سرمایه‌گذاری رتبه 26 و در اشتغال 24 است که نشانگر عدم مطلوبیت فضای کسب و کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: علاوه بر آن رتبه استان در تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره 11، در سرمایه‌گذاری رتبه 16 و در اشتغال 14 است که نشانگر عدم مطلوبیت فضای کسب و کار در استان و عدم رغبت و توان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت است که رتبه‌ استان را افزایش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز