خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی رتبه 6 کشوری در تولید محصولات کشاورزی را دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۲۷۵

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در سرانه تولید محصولات کشاورزی در رتبه ششم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «غلامرضا بابایی» در مراسم معارفه مدیر جدید امور شعب بانک کشاورزی استان اظهار داشت: آذربایجان غربی افزون بر یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد که 40 درصد از آن بصورت دیم کشت می‌شود.

وی افزود: هر سال در این استان 6. 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: سرانه استان در تولید محصولات کشاورزی در رتبه 6 کشور قرار دارد.

بابایی اظهار داشت: در دوره جدید مدیریتی آذربایجان غربی، صنعتی کردن استان با جذب نیروهای مازاد بخش کشاورزی و مدرن سازی کشاورزی استان مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: عرضه محصولات کشاورزی آذربایجان غربی در بازارهای ملی، منطقه‌ای و بین المللی در دستور کار مجموعه مدیریتی دولت در این استان است و تلاش می‌شود کشاورزی معیشتی به کشاورزی مدرن و صنعتی تغییر وضعیت داده شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: فعالیت پایدار اقتصادی در استان با توجه به توسعه بخش کشاورزی امکان پذیر است و از این روز امسال تلاش می‌شود تعدادی از محصولات این استان در بازار سرمایه نیز قابل ارائه باشد.

وی افزود: توسعه پایانه‌های میوه و سبزیجات، توجه به انبارهای محصولات غذایی و سردخانه‌های استان در کنار تکمیل زنجیره‌های ارزش غذایی و توسعه کشت گلخانه‌ای و تولید گوشت مرغ جزو اولویت‌های اقتصادی آذربایجان غربی است.

بابایی گفت: انتظار می‌رود در سال 95 بانک کشاورزی اقدامات حمایتی خود را در گازسوز کردن واحدهای تولیدی بخش کشاورزی افزایش داده و در تجهیز پایانه‌های صادراتی گام‌های موثری را بردارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون رکود ناخوش آیندی در بخش صنعت آذربایجان غربی وجود دارد اما به تازگی 250 واحد تولیدی راکد بخش کشاورزی مورد شناسایی قرار گرفته و بزودی کار احیا این واحد‌ها با تامین سرمایه در گردش شان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز