خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری اورمیه

اولین تور گردشگری "info" در ارومیه اجرایی می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه از برگزاری اولین تور گردشگری "info" به همت شهرداری ارومیه و همه فعالان بخش دولتی و عمومی و خصوصی ارومیه در بهار سال 95 خبر داد.

داود ندیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: به همین منظور اولین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی آن در سالن جلسات شهرداری مرکزی ارومیه  با حضور معاونان اقتصادی و سرمایه‌گذاری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری و نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و حضور پررنگ  بخش خصوصی شرکت‌های  فعال در زمینه گردشگری ، نماینده موسسات و هتل‌ها و ریاست انجمن راهنمایان گردشگری استان  برگزار شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری اورمیه با اشاره به اهمیت گردشگری در استان آذربایجان غربی گفت: در سند چشم انداز شهر ارومیه که توسط یکی از دانشگاه‌های ارومیه در حال تهیه است، موضوع گردشگری  به عنوان یکی از محور های اساسی توسعه ارومیه پیش بینی شده است.

وی افزود: با در نظر گرفتن پتانسیل‌های لازم در استان و قابلیت تبدیل آنها به مرکز توریستی  و طبق سیاست‌های مدیریت شهری  مقرر شده است، واحد گردشگری و شرکت گردشگری در ساختار شهرداری بوجود بیاید که اقدامات اولیه در این خصوص اجرایی شده است و جهت تسریع در عملیاتی کردن این مباحث مقرر شده است اولین تور info  به زودی اجرایی شود.

ندیم در خصوص info توضیح داد: منظور از تور  "info" عبارت است از تورهای تخصصی گردشگری که صرفا برای فعالان گردشگری در عرصه بین المللی برگزار می‌شود تا صاحبان آژانس‌های مسافرتی خارجی ضمن حضور در ارومیه با پتانسیل‌های این شهر در زمینه صنعت توریسم، ازجمله : طبیعت گردی ، تور ورزشی، تور پزشکی سلامت ، تور فرهنگی  و غیره آشنا شوند و زمینه ورود تورهای خارجی به ارومیه فراهم آید.

کد خبر : ۳۴۹۸۵۳