خبرگزاری کار ایران

طی سالجاری؛

زمنیه اشتغال بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر در واحدهای صنعتی آذربایجان غربی فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۶۶۶

مدیر کل صنعت معدن تجارت آذربایجان غربی گفت: در سال جاری با بهره‌برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی زمینه اشتغال ۵هزار و ۹۰۰ نفر در سطح استان فراهم شده است و ۳۱ واحد راکد هم احیا شده است.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و کو با خبرنگار ایلنا،با بیان اینکه، طی سالجاری ۱۰۰ واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شدند گفت: برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی  یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵هزار و ۹۰۰ نفر در این واحدها فراهم شده است.

سرتیپی افزود: حال حاضر ۲هزار و ۸۲ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۹ هزار میلیارد ریال فعالیت دارند که  ۶۲هزار و ۲۰۰نفر بطور  مستقیم در این واحد ها فعالیت دارمد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه حمایت از تولید و احیاء واحدهای راکد صنعتی  در اولویت کاری صمت استان  است گفت: طی سالجاری با اقدامات حمایتی انجام شده از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین اجرای مستمر یکشنبه های حمایت ازتولید، تعداد ۳۱ واحد صنعتی غیر فعال احیاء و به چرخه تولید بازگردانی شده اند که زمینه اشتغال برای ۲۸۷ نفر بصورت مستقیم در این واحدها فراهم شده است.

سرتیپی همچنین از صدور ۱۵هزار و ۳۲۱فقره پروانه صنفی طی هفت ماهه گذشته سال در استان خبر داد و‌گفت: در این واحد های صنفی ۱۶هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی هدف از صدور پروانه های صنفی را ساماندهی مشاغل و واحد های صنفی عنوان کرد و گفت:واحدهای صنفی استان در تنظیم بازار، فعالیت های اقتصادی، رفاه عمومی و اجتماعی و بخصوص در زمینه ایجاد اشتغال نقش مهمی را ایفاء می کنند و با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغالزایی در حوزه اصناف استان صورت می پذیرد.

سرتیپی همچنین به صادرات ۴‌میلیون و ۱۵۷ هزار تن انواع کالاهای تولید داخل در همین بازه زمانی از گمرکات استان به کشورها و بازارهای هدف خارجی اشاره کرد و افزود: ارزش این کالاها بیش از یک هزار و ۵۲۸ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی عنوان کرد: در بازه زمانی یاد شده جهت تأمین کالاهای مورد نیاز کشور که تولید داخل ندارند بخصوص در حوزه صنایع پیشرفته ۳۰۱ هزار تن انواع کالا از کشورهای مختلف به ارزش بیش از ۵۶۵ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز