خبرگزاری کار ایران

کارخانه آرد آورین خوی پس از پنج سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۸۱۹

فرماندار ویژه خوی از بازگشت به چرخه تولید کارخانه آرد آورین پس از پنج سال تعطیلی خبر داد.

به گزارش ایلنا، ذبیح الله کاظمی با اشاره به حمایت دولت از کارخانجات تولیدی تعطیل شده و تلاش برای احیای آنها گفت: اجرای طرح یک شنبه‌های تولید در آذربایجان غربی گاهی مثبت در جهت احیای واحد های راکد و نیمه راکد است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌ها و دستور استاندار آذربایجان‌غربی، همراهی دستگاه قضایی و نیز تسهیل مشکلات بانکی کارخانه آرد اورین، اکنون این واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته است .

فرماندار خوی با بیان اینکه ظرفیت تولید آرد این کارخانه ماهانه ۱۰ هزار تن است، ادامه داد: کارخانه آرد اورین پس از تعمیرات لازم با آغاز به کار خود، ۲ نوع آرد یارانه ای نوع یک و ۲ تولید می کند که علاوه بر تأمین آرد شهرستان، قسمتی از سهمیه شمال استان را نیز پوشش خواهد داد.

کاظمی اظهار کرد: سهمیه آرد شهرستان ۳۰ هزار تن در ماه است که قبل از این، ۲ کارخانه آرد شانلی و تعاونی ۱۱ ساوالان تأمین می‌کردند ولی اکنون با روی کار آمدن مجدد این واحد، به راحتی آرد شهرستان خوی تأمین خواهد شد.

وی از وجود سیلوی ذخیره سازی گندم در این واحد تولیدی خبر داد و گفت: این کارخانه دارای ۲ سیلوی ذخیره سازی گندم ۵.۵ تنی است که گندم مورد نیاز مجموعه و شهرستان در آنجا ذخیره می‌شود.

فرماندار خوی افزود: با بازگشت  کارخانه آرد اورین خوی به چرخه تولید ، زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز