خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی؛

حلقه گذاری پرندگان در ۱۵ زیستگاه آذربایجان غربی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۲۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: حلقه گذاری پرندگان در زیستگاه‌های استان با حضور کارشناسان محیط زیست آغاز شد.

به گزارش ایلنا، سعید شهند از حلقه گذاری پرندگان در زیستگاه‌های استان خبر داد و گفت: امسال مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برنامه حلقه گذاری در ۱۵ زیستگاه استان آذربایجان غربی با حضور کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست انجام می‌گیرد و بیش از یک هزار قطعه پرنده در گونه‌های مختلف حلقه گذاری می‌شوند.

وی هدف از اجرای این برنامه را تعیین سن و طول عمر پرندگان، تشخیص مسیرهای مهاجرتی، تشخیص الگوی غذایی و زادآوری پرندگان عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: در این شیوه که یکی از رایج ترین راه‌های شناخت ویژگی های زیستی پرندگان است، پرندگان زنده گیری و حلقه‌های فلزی یا پلاستیکی خاص هر گونه، با شماره و سریال مشخص به یکی از پاها و یا بال آنها وصل شده و دوباره در طبیعت رهاسازی می‌شوند.

شهند اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بیشتر گونه‌هایی که حلقه گذاری شوند شامل انواع جوجه پرستوی دریایی و کاکایی، آنقوت انواع حواصیل، انواع اردک خصوصا اردک سرسبز و اردک سر سفید، چوب پا، آووست، انواع کشیم، خوتکای معمولی باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین حلقه گذاری در طی سال‌های اخیر برای جوجه‌های کاکائی انجام گرفته‌ است، گفت: تمامی کشورها متعهد به عودت حلقه‌ها در صورت یافتن لاشه پرندگان و یا خود حلقه‌ها در صورت از بین رفتن لاشه پرنده به کشور مبدا هستند و در سال های اخیر از کشورهای ترکیه، مصر، لیبی، عراق و الجزایر حلقه های پرندگان دریافت شده‌ است.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی تاکید کرد: از روی حلقه‌های دریافتی اطلاعات مهم دیگری از قبیل سن پرنده، عوامل تهدید، زیستگاه‌های ثانوی و سایر اطلاعات مربوط به انواع پرندگان نیز قابل دسترسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز