خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۰ درصدی یارانه به شرط استفاده از کالا برگ/ افراد در استفاده از یارانه اختیار تام دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۶۲۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه یارانه سه دهک اول جامعه از ۱۵ خرداد؛ ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این ۲۰ درصد در صورتی که یارانه بگیران از طریق کالا برگ الکترونیکی اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند، افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا،علی  دهقان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: یارانه بگیران هیچ اجباری ندارند که از طریق کالا برگ الکترونیکی خرید کنند، این طرح کاملا اختیاری است، فقط در صورت عدم خرید از طریق کالا برگ الکترونیکی این ۲۰ درصد به یارانه آنها اضافه نمی شود.

وی یارانه هر یک از افراد سه دهک اول جامعه را ۴۰۰ هزار تومان در ماه اعلام کرد و افزود: در صورتی این افراد از طریق کالا برگ خرید کنند؛ این مبلغ به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می یابد و در غیر این صورت سر موعد مقرر همان ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی خود را دریافت می کنند.

دهقان در ادامه به مزیت های این طرح برای یارانه بگیران اشاره کرد و گفت: ابتدا اینکه این طرح کاملا اختیاری است، دوم اینکه یارانه افراد در این طرح یک ماه زودتر شارژ می شود و افراد می توانند با آن خرید انجام دهند به فرض مثال یارانه تیرماه، خرداد ماه قابل استفاده خواهد بود.

وی خرید اقلام اساسی از طریق کالا برگ الکترونیکی را شامل شیر، پنیر، ماست، برنج، ماکارونی، روغن، تخم مرغ ، مرغ، شکر و قند دانست و گفت: افراد در خرید این کالاها هیچ محدودیتی ندارند می توانند همه یارانه را تا سقف ۷۰ درصد فقط یک قلم با هر برندی دوست دارند، خریداری کنند.

دهقان اظهار داشت: ۳۰ درصد باقیمانده یارانه به صورت نقدی در کارت اعتباری در دسترس آنها خواهد بود که برای سایر اقلام و خدمات مورد نیازشان هزینه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی هدف اصلی از اجرای این طرح را تامین سلامت غذایی دهک های اول جامعه دانست که یارانه را برای سلامت و تغذیه خود با خرید اقلام اساسی،لبنی ، پروتئینی هزینه کنند.

طرح کالا برگ الکترونیکی با کد ملی سرپرست خانوار انجام می شود

دهقان،همچنین در خصوص نحوه شارژ یارانه در کالابرگ الکترونیکی توضیح داد: در طرح کالا برگ الکترونیکی در واقع کد ملی سرپرست خانوارها شارژ می شود به این صورت که وقتی کد ملی سرپرست خانوار به دستگاه بار کد خوان نصب شده در فروشگاه ها توسط هریک از اعضای خانواده با هر کارت اعتباری داده شود، می توان خرید را انجام داد.

وی همچنین از فراهم شدن بستر اجرای طرح کالابرگ الکترونکی برای همه یارانه بگیران استان خبر داد و گفت: تاکنون در بیش از ۴۰۸  فروشگاه زنجیره ای و یک هزار و ۴۷۷ سوپر مارکت در دهستان ها، روستا و شهرهای استان دستگاه بارکدخوان و دستگاه پُز برای اجرای کالابرگ الکترونیکی نصب شده که این طرح را اجرا کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به مزیت بالا این طرح برای فروشگاه ها و مغازه های استان اشاره کرد و گفت: با خرید افراد از طریق کالابرگ الکترونیکی، فروش بسیار خوبی نصیب آنان می شود، زیرا ماهیانه سرجمع مبلغ بسیار هنگفتی از طریق یارانه در استان خرج می شود و این تراکنش و فروش مغازه ها را بالا می برد.

دهقان به اهمیت بالای اجرای خوب طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در استان و مزیت بسیار زیاد آن برای اقشار محروم جامعه اشاره کرد و اجرای آن را در راستای شعار سال مهار تورم و افزایش تولید اعلام کرد.

به گفته وی از آغاز اجرای این طرح ۴۸ هزار و ۶۰۰ تراکنش در فروشگاه های استان توسط ۳۳ هزار و ۶۷۰ خانوار صورت گرفته است.

دهقان با اشاره به اینکه ۴۳ نقطه کور در سطح استان شناسایی شده است گفت:  اطلاع رسانی لازم در این خصوص به شرکت فارا انجام شده که امکان دسترسی  این نقاط نیز فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز