خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

نگرانی شهروندان ارومیه از نصب دکل مخابراتی در نزدیکی یک مدرسه دخترانه/ شورای شهر : مخابرات برای نصب دکل مجوز نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۷۸۶

نصب دکل مخابراتی در محله الواج ارومیه به فاصله ۱۶ متری از مدرسه دخترانه دغدغه و نگرانی های زیادی برای ساکنان منطقه بوجود آورده که علاوه بر خطرات ناشی از تشعشعات آن بحث ناایمنی و عدم رعایت قوانین هم مزید بر علت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،شرکت مخابرات آذربایجان غربی اقدام به جانمایی دکل BTS همراه اول در فاصله ۱۶ متری مدرسه دخترانه الواج کرده که این عمل مخابرات باعث نگرانی ها و دغدغه های زیاد برای ساکنان این منطقه شده است.

شرکت مخابرات استان هیچ اقدامی درباره ایجاد فاصله بین زندگی شهری شهروندان و دکل‌ مخابراتی انجام نداده بلکه اقدام به احداث و‌جانمایی دکل‌ مخابراتی در نزدیکی مدرسه دخترانه کرده که این موضوع به وضوح زندگی و سلامت کودکان  و شهروندان ساکن در این منطقه را به مخاطره می اندازد.

گوشی برای شنیدن صدای ما وجود ندارد

جمعی از مردم منطقه الواج ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با ابراز  نگرانی از دکل در حال نصب در این منطقه گفتند: از زمانی که زمزمه نصب آنتن در چند قدمی خانه های ما شنیده شده به هر دری زدیم تا صدای ما را بشنوند اما هیچ فایده ای نداشت. بارها گفتیم که در این خانه ها بعضا بیمارانی زندگی می کنند که جان بی دفاعشان طاقت امواج سهمگین این آنتن ها را در چند قدمی شان ندارد، اما ظاهرا گوشی برای شنیدن نیست.

یکی از این شهروندان معترض به خبرنگار ما گفت: در مجاورت منزل ما دکل مخابراتی می خواهند نصب کنند که این موضوع همه اهالی محله را نگران کرده است، بنده همسرم بیمار سرطانی است و سالهاست با این مریضی دست و پنجه نرم می کند. مدتی است حالش روبه بهبود است که باشنیدن این اتفاق دچار اضطراب و استرس شدیدی شده است.

مخابرات برای نصب دکل مجوز نگرفته است

سخنگوی شورای شهر ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت:هر اپراتوری که قصد نصب دکل موبایلی را در محدوده شهری دارد بایستی با مراجعه به واحد مربوطه در شهرداری اقدام به اخذ مجوز و تعهد کتبی و محضری نسبت به رعایت حد مجاز حریم کند که در این مورد با توجه به بررسی های صورت گرفته تا کنون اپراتور مجوزی نگرفته است.

علی مصطفی زاده با اشاره به اینکه اولویت اول شهرداری سلامت مردم است گفت: با توجه اینکه نصب دکل مخابراتی در منطقه الواج خلاف آیین نامه‌های زیستی انجام شده است در این راستا شهرداری ارومیه اجازه نصب دکل را به شرکت مخابرات نداده و برخی از اقلام دکل توقیف و در انبار شهرداری نگهداری می‌شود.

وی افزود: این  اقدام شرکت مخابرات استان  بدون رضایت شهرداری ارومیه و بدون کسب مجوز و استعلام‌های لازم انجام شده و خلاف قانون است.

مصطفی زاده ادامه داد: پی ریزی نصب این دکل بدون رعایت قوانین آیین نامه‌های محیط زیست در نزدیک مدرسه انجام شده است و این اقدام طبق آیین نامه‌های محیط زیست بایستی به فاصله ۵۰ متری از مدرسه انجام شود که این مهم توسط شرکت مخابرات رعایت نشده است.

حریم قانونی نصب دکل رعایت نشده است

رئیس اداره محیط زیست ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک و ضوابط زیست محیطی هر واحدی برای تملک سرمایه گذاری می بایست از محیط زیست اقدام به اخذ مجوز کند گفت:در این مورد شرکت مخابرات آذربایجان غربی هیچ گونه مجوزی کسب نکرده است.

مختار خانی ادامه داد: به رغم پیگیری های متعدد از شرکت مخابرات استان و شهرستان ارومیه در رابطه با نوع دکل تاکنون جوابیه ای از این شرکت به محیط زیست ارائه نشده است.

رئیس محیط زیست ارومیه افزود: با پیگیری از  شهرداری ارومیه نوع دکل مشخص شد و بنا بر دستور العمل های محیط زیست این نوع دکل ها باید ۱۰۰ متر از مدارس و خانه های مسکونی فاصله داشته باشند که مخابرات این دستور العمل را رعایت نکرده است.

خانی با بیان اینکه تخلف شرکت مخابرات به دادستانی و مخابرات اعلام شده است گفت: محیط زیست کشور نیز اقدام به مکاتبه  با دادستانی استان در جهت جمع آوری این دکل کرده است.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: بنابراین محیط زیست اصرار به جمع آوری تجهیزات نصب دکل در این منطقه است.

رئیس اداره محیط زیست ارومیه درباره  نگرانی مردم این منطقه از این موضوع که ممکن است در گیر ودار بوروکراسی ادارات مختلف، مخابرات دکل را نصب کند، گفت: در این مورد هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که اگراپراتور برابر قانون عمل نکرده باشد و بدون رعایت حد مجاز حریم اقدام کرده باشد محیط زیست محکم ورود می کند و نسبت به برچیدن دکل اقدام می کند.

 

انتهای پیام/
بیتا اختیاری
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز