خبرگزاری کار ایران

۵۵۰ متر از تونل انتقال آب دریاچه ارومیه ترمیم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۷۳۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از ترمیم ۵۵۰ متر از تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، یاسر رهبردین روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از طرح انتقال آب از سد کانی سب به دریاچه ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تونل  انتقال آب دریاچه ارومیه حدود ۳۶ کیلومتر طول دارد که به دلیل  مشکلات فنی ایجاد شده به طول ۸۰۰ متر، بهره برداری از آن دچار تاخیر شد.

وی افزود: مشکلات این ۸۰۰ متر در سه شیفت کاری در حال رفع شدن است که تاکنون ۵۵۰ متر از آن به طور کامل حل شده و ۲۵۰ متر باقی مانده نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رهبردین افزود: اتمام این طرح هیچ مشکل اعتباری ندارد، و تا پایان امسال این طرح به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی انتقال آب کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از فاز نخست این پروژه ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد شد گفت: در فاز دوم این پروژه نیز یک هزار و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آپ وارد پیکره دریاچه خواهد شد.

رهبردین ادامه داد:در سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی، برای اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده بود که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: طرح انتقال آب از سد کانی سیو بزرگترین پروژه محیط زیستی امتقال آب برای دریاچه ارومیه است.

رهبر دین اظهار کرد: برنامه زمان بندی انتقال آب از تونل کانی سیب  در فصول غیر زراعی سال، از آذر ماه تا اردیبهشت ماه هرسال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز