خبرگزاری کار ایران

در هشت ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفت ؛

مراجعه بیش از ۵۱ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۸۸۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۵۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین برای اخذ کارت معاینه فنی به مراکز معاینه فنی در سطح استان مراجعه کرده‌اند.

پیمان آرامون در گفت و گو با ایلنا، با تشریح خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین  گفت: در بازه زمانی هشت ماهه اول امسال ۵۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین  به مراکز معاینه فنی فعال در سطح استان مراجعه کرده اند.

وی افزود: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده‌ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می‌تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایفا کند.

آرامون  با اشاره به فعالیت هفت مرکز معاینه فنی سنگین در سطح استان تصریح کرد: دو مرکز در ارومیه و پنج مرکز دیگر در شهرستان های سلماس،مهاباد،خوی،میاندواب و بوکان ، از آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی بمنظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد ترمزها، لغزش جانبی چرخ، آج لاستیک، وضعیت ظاهری، شکستگی شیشه، عملکرد چراغ‌ها،بام غیر استاندارد از مهم‌ترین موارد کنترل در این مراکز جهت صدور کارت معاینه فنی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: امسال از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در سطح استان، ۴۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و ۵ هزار و ۸۳۷ دستگاه  در انجام تست‌های مکانیزه مردود شده اند.

آرامون آمار وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین مردود شده در معاینات فنی استان را ۳۹ درصد مراجعین عنوان کرد و گفت: وسایل نقلیه رد شده در معاینه فنی بالای ۲۰ سال عمر دارند.

به گفته وی بیشترین میزان مشکلات فنی شناسایی شده در مراکز معاینه فنی سنگین استان تست ترمز ،آزمون ظاهری و آلودگی است که لازم است رانندگان حرفه‌ای و شرکت‌های حمل و نقل نسبت به این موضوع توجه ویژه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز