خبرگزاری کار ایران

هزینه کرد بیش از ۳۴ میلیارد تومانی شهرداری ارومیه برای کنترل آبهای سطحی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۷۴

شهردار ارومیه از هزینه کرد ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کنترل آبهای سطحی شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش ایلنا،حسین مهدیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه از هزینه کرد ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کنترل آبهای سطحی شهر ارومیه خبر داد و گفت:هدف از اجرای طرح کنترل آبهای سطحی ارومیه در درجه اول ایجاد زمینه مهار آب‌های سطحی و سیلاب و آسیب‌هایی است که در بحران سیلاب، برخی از مناطق شهری را تهدید می‌کند و  در درجه دوم بحث بهره‌مندی از آب‌های سطحی در ایجاد فضای سبز و سایر مدنظر است.

وی با اشاره به عملکرد اثربخش مجموعه مدیریت شهری و راهکارهای راهبردی شهرداری در زمینه تامین منابع درآمدی، افزود: علاوه بر پرداخت بخش عمده‌ای از بدهی‌های کلان مربوط به سال‌های گذشته شهرداری، با همان رویکرد انقباضی، برنامه‌های اثربخش مدیریت هزینه را در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سامانه ستاد و خزانه‌داری متمرکز با هدف ایجاد و ارتقای سلامت اداری در شهرداری ارومیه راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: با این راه اندازی علاوه برشفاف ‌سازی امورات، فضای قانونمندی برای ورود همگان در معاملات شهری فراهم شد فراهم شد این مهم به افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های شهرداری منجرشده است.

مهدی زاده در ادامه به هزینه‌های بالای جاری و پرسنلی ماهانه شهرداری نیز اشاره‌ای کرد و گفت: شهرداری ارومیه ماهانه بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان فقط حقوق جاری و پرسنلی پرداخت می‌کند.

وی با اعلام اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بیش از سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه جاری و پرسنلی در شهرداری ارومیه پرداخت شده است، افزود:  با وجود کسری درآمد یا کاهش درآمدی ناشی از محدودیت‌های طرح تفضیلی که منجر به کاهش ۹۹۰ میلیارد ریالی درآمدهای شهرداری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شده بود جز معدود شهرداری هایی هستیم که هم در سطح استان و هم در سطح کشور توانستیم حقوق و مزایای کارکنان را به موقع پرداخت کنیم.

مهدی‌زاده تصریح کرد: بعد از وصول مطالبات خود از دستگاه‌های مختلف، ۷۶ میلیارد بدهی خود را واریز و با رایزنی‌های انجام شده موفق به دریافت ۳۵ میلیارد تخفیف و با استفاده از قانون استرداد موفق به جذب ۹۵ میلیارد تومان شد.

شهردار ارومیه همچنین با بیان اینکه باید به سمت ارایه و توسعه خدمات الکترونیک حرکت کرد و این مسیر را ارتقا داد، یادآور شد: توسعه خدمات الکترونیک در اولویت کاری مدیران مناطق پنج گانه قرار دارد.

وی با اعلام اینکه ارائه خدمات به شهروندان بایستی درچارچوب قوانین و مقررات موضوعه باشد، اظهار کرد: از نظر اخلاقی، شرعی و قانونی موظف به ارایه خدمات مطلوب و استاندارد به شهروندان هستیم؛ برای تسهیل و تسریع در ارایه خدمات به شهروندان، ایجاد فضای آرام و تسری اصل شفافیت و قانونمندی در تمام زیرمجموعه های تابعه شهرداری ضرورت است.

مهدیزاده، با بیان اینکه رکورد ۲۵ ساله آسفالت معابر شهری ارومیه شکست است، اظهارداشت: طی چهار ماه گذشته ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر اصلی شهر آسفالت شده است.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه، از سال ۹۳ هیچ اتوبوسی برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه  خریداری نشده است، افزود: بعد از گذشت ۸ سال ۵۵ دستگاه اتوبوس حدید خریداری شده و تا پایان سال به  ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه اضافه می شود.

وی با اشاره به آخربن وضعیت تقاطع غیرهمسطح آذربایجان عنوان کرد: عملیات آماده‌سازی در زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان جهت بهره‌برداری در روزهای آتی با تمام توان همچنان ادامه دارد و اواخر آبان‌ماه زیرگذر این پروژه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز