خبرگزاری کار ایران

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب "شعر آیینی موکب واژه‌ها"

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۱۹۵

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب "شعر آیینی موکب واژه‌ها" در تالار وحدت مجموعه فرهنگی هنری شمس ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا،مراسم رونمایی از کتاب شعر موکب واژه ها با حضور مسیولان استانی در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری شمس ارومیه برگزار شد.

در این مراسم احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: «سوگواره شعر آیینی موکب واژه‌ها» به مناسبت ماه محرم با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، شورای اسلامی شهر ارومیه و حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

وی آیین شعرخوانی در کنار تئاتر و روایت خوانی را از نقاط قوت این سوگواره عنوان کرد و افزود: برای ارسال آثار در قالب شعر، سال گذشته فراخوان داده شد و ۳۵۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: رونمایی از کتاب مجموعه آثار منتخب سوگواره" شعر آیینی موکب واژه‌ها نیز اقدام دیگری در راستای ماندگاری این سوگواره بود.

ارسال ۳۵۴ اثر به سوگواره شعر آیینی موکب واژه ها

حمید امدادی،دبیر سوگواره شعر آیینی موکب واژه‌ها نیز گفت: فراخوان این سوگواره شهریور ماه سال گذشته منتشر شد که براین اساس ۳۵۴ شعر به دبیرخانه ارسال شد.

حمید امدادی افزود: از این تعداد ۱۵۴ اثر به مرحله داوری اولیه راه یافت که ۹۲ اثر آن ترکی و ۶۲ اثر نیز فارسی بودند که از این تعداد نیز ۳۶ شعر منتخب در قالب کتاب، چاپ و رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این سوگواره در سطح استانی برگزار شد، تصریح کرد: ترویج مفاهیم ایثار و شجاعت، عاشورا و پیام آزادی، سیره و ابعاد زندگی شهدای کربلا از اهداف برگزاری این سوگواره است.

تجلیل از ۸ شاعر شعر آیینی و ۳ نفر از عوامل اجرایی و تقدیر از ۲ تن از پیرغلامان شهر ارومیه زینب بخش پایانی این مراسم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز