خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا،مطرح شد؛

۳۳۵ خانواده آذربایجان غربی در انتظار فرزندخواندگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۶۱۹

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۳۵ خانواده، در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند.

پروین محمد پوری در گفت و گو با ایلنا،با اشاره به اینکه ۳۳۵ خانواده در استان متقاضی فرزند خواندگی هستند گفت: پرونده این افراد هنوز بررسی نشده است.

محمد پوری افزود: در مرکز شیرخوارگاه دولتی استان ۳۰ نوزاد کودک یک تا سه ساله نگهداری می‌شود که از این تعداد فقط ۱۰ کودک شرایط فرزندخواندگی را دارند و مابقی کودکان بدسرپرست هستند.

 وی ادامه داد:علاوه بر مرکز شیرخوارگاه، در ۲۲ مرکز کودکان از ۲۸۰ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست ۳ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شود. 

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهرستان استان گفت:روزانه بطور میانگین  ۲۵ الی ۳۰ تماس با این مرکز گرفته‌ می‌شود که اغلب مربوط به گزارش‌های کودک‌آزاری و سالمندآزاری است؛ البته این آمار به غیر از مراجعات حضوری است.

وی با اشاره به اینکه،موارد مربوط به همسرآزاری با دستور قضایی به خانه‌های امن دولتی و خصوصی استان سپرده می‌شوند گفت: هم اکنون ۴ نفر به همراه ۶ فرزند در خانه امن خصوصی و هفت نفر در خانه امن دولتی در ارومیه تحت حمایت و مراقبت‌ هستند.

محمد پوری ادامه داد:در سه ماهه اول سال جاری ۵۵ کودک کار و خیابانی در استان ساماندهی شده و درحال حاضر نیز ۱۰ نفر از این کودکان تحت حمایت بهزیستی استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز