خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد؛

پرواز ارومیه_اربیل پس از دو ساعت بلاتکلیفی اجازه فرود پیدا نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۰۷۶

روز گذشته پرواز ارومیه_اربیل با ایرلاین پویا از مبدا فرودگاه ارومیه به اربیل پس از دو ساعت بلاتکلیفی در آسمان اجازه فرود نگرفت و به فرودگاه ارومیه بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی هفته گذشته محمد علی قراملکی مدیر کل فرودگاه های آذربایجان غربی، خبر از برقراری ارتباط هوایی آذربایجان غربی با  اربیل عراق از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه خبر داده و گفته بود نخستین پرواز در ۱۳ تیر جاری انجام خواهد شد.

وی همچنین گفته بود:در جریان سفر استاندار آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق یکی از بندهای توافقنامه برقراری پرواز مستقیم بین ارومیه و اردبیل بود که این مهم با توجه به ظرفیت های بالای استان برای توسعه صنعت تجارت و گردشگری در اولویت قرار گرفته و عملیاتی شده است.

روز گذشته پرواز ارومیه_اربیل با ایرلاین پویا از مبدا فرودگاه ارومیه به اربیل پس از دو ساعت بلاتکلیفی در آسمان اجازه فرود پیدا نکرد و به فرودگاه ارومیه بازگشت.

به دلیل نداشتن مجوز ورود به اربیل اجازه فرود هواپیما صادر نشد

در این رابطه احمد هوشیار مدیر فرودگاه اربیل، با اشاره به اینکه هواپیمای مسیر هوایی ارومیه ـ اربیل مجوز ورود به آسمان اربیل را نداشت، گفت: این پرواز به دلیل ورود غیرمجاز به آسمان اربیل نمی‌توانست در فرودگاه بنشیند و به همین دلیل از فرود آن جلوگیری کردیم.

وی افزود: بر اساس مذاکرات قبلی با تهران، حضور نماینده شرکت هواپیمایی در فرودگاه اربیل الزامی بود و به دلیل اینکه این هماهنگی و حضور اتفاق نیفتاده بود و همچنین تنها دقایقی قبل از فرود هواپیما به فرودگاه اطلاع داده شده بود که چنین پروازی انجام شده، از فرود جلوگیری کردیم.

فرودگاه اربیل اجازه نشستن پرواز ارومیه را نداد

 میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با اشاره به این اتفاق و بازگشت هواپیما به ارومیه پس از معطلی ۲ ساعته، اظهار داشت: این اتفاق با وجود صدور مجوز پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشور عراق رخ داده و فرودگاه اربیل اجازه فرود به هواپیما را نداده است.

وی افزود: مراتب اعتراض سازمان هواپیمایی کشوری به عراق منعکس شده و پس از کسب نتیجه‌های لازم، حقوق مسافران طبق قانون پرداخت می‌شود یا اینکه پرواز جایگزین در این خصوص گنجانده خواهد شد.

رضوی عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم، طبق قوانین حقوق مسافران از سوی شرکت متولی این پرواز پرداخته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز