خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

شناسایی ۳۵۰۰ بیمار ام آس در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۲۲۰

عضو هیات مدیریت انجمن ام آس آذربایجان غربی از شناسایی ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان خبر داد.

سمیه زارع در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه آذربایجان غربی  رتبه پنجم  کشور در آمار مبتلایان به ام اس را به خود اختصاص داده است گفت: طبق آخرین آمار ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به ام آس در استان شناسایی شده است.

زارع از مشکلات عمده این بیماران در استان را قیمت بالای برخی داروها، مشکلات اقتصادی خانواده بیماران، کمبود وسایل توانبخشی برای بیماران و فرسوده بودن وسایل عنوان کرد.

عضو هیات مدیریت انجمن ام اس آذربایجان غربی تعطیلی انجمن را یکی دیگر از مشکلات این بیماران عنوان کرد و گفت: از دو سال قبل به دلیل برخی مشکلات داخلی و مدیریتی انجمن ام اس استان تعطیل شده و با وجود رایزنی های مختلف با مسیولین و فرمانداری تاکنون هیچ اقدامی برای بازگشایی این مرکز صورت نگرفته است.

زارع با اشاره به اینکه بیماران ام اس از شرایط مطلوب اقتصادی برخوردار نیستند گفت: با افزایش قیمت بسیاری از داروها این بیماران با مشکلات زیادی روبرو هستند به طوریکه در سال گذشته  داروهایی که رایگان در اختیار این بیماران قرار می گرفت هم اکنون با قیمت هر ورق قرص ۳۰۰ هزار تومان برای بیماران عرضه می شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه تعطیلی انجمن ام آس به هیچ وجه به نفع بیماران نیست  از مسئولین خواست برای رفاه حال بیماران هرچه سریعتر اقدام به بازگشایی این انجمن کنند تا شرایط برای  بیماران ام آس سهل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز