خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

آذربایجان غربی مقصد گردشگران در نوروز ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۶۳

استان آذربایجان غربی با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی مردم میهمان نوازش، همواره مقصد بسیاری از گردشگران بوده است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا،استان آذربایجان غربی با بیش ازیک هزار و ۷۰۰ اثر ثبت شده ملی تاریخی و دهها اثر طبیعی و بکر، همواره میزبانی برای مسافران در ایام مختلف سال بوده و امسال نوروز نیز پس از دوسال وقفه ایجاد شده در مسافرت ها به واسطه بیماری کرونا این استان میزبان گردشگرانی از نقاط مختلف کشور است. 

اقامت ۸ هزار مسافر نوروزی در هتل‌های آذربایجان غربی 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پنجم فروردین ماه جاری، هشت هزار مسافر در هتل های استان اقامت کرده‌اند.

یاسر رهبردین افزود: تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی هم در این مدت بالغ بر چهار میلیون دستگاه بوده که ۱۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی اضافه کرد: تا پنجم فروردین ماه جاری، از موزه ها و اماکن فرهنگی استان ۱۷ هزار بازدید ثبت شده که در این خصوص نیز رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: در نوروز امسال، از مجموعه هایی که در استان ثبت جهانی و ملی شده، بالغ بر ۲ هزار نفر بازدید کرده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در شهرستان ها و مرکز استان طی ایام نوروز ادامه داد: هفت اتوبوس گرشگری نیز در ۵ شهر بزرگ استان در حال خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمه دوم تعطیلات وضعیت آب و هوایی در استان مناسب تر خواهد بود پیش بینی می شود شاهد رشد تردد مسافری  و حضور مسافران و گردشگران در استان باشیم .

افزایش ۵۸ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در هفته اول تعطیلات نوروز امسال ۲۰۰ هزار نفر بوده است

وی اظهار کرد: در سطح استان بیشترین تعداد بازدید از موزه‌ها به تخت سلیمان تکاب با ۵۵۷ نفر تعلق دارد و پس از آن قره‌کلیسای چالدران، موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و سه‌گنبد ارومیه و تپه حسنلو نقده در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه امسال آمارها نشان دهنده افزایش تعداد مسافران ورودی به استان است، اضافه کرد: مسافران ورودی به استان اغلب از شهرهای ساری، بوشهر، زنجان، تهران، تبریز، اردبیل و استان‌ها و شهرهای همجوار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در نیمه نخست تعطیلات به دلیل برودت هوا بسیاری از برنامه‌های نوروزگاه شهرستان‌ها برگزار نشد ولی برنامه‌ریزی شده این برنامه‌ها با افزایش دما در روزهای پنجم تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در سطح استان برگزار ‌شود.

ثبت ۴ میلیون تردد نوروزی در جاده های آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طی هفته نخست اجرای طرح نوروزی در استان بیش از چهار میلیون تردد وسایل نقلیه در جاده ها ثبت شد.

ارسلان شکری افزود: از این میزان سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سواری و وانت بار بوده و ۴۰۰ هزار تردد هم به ناوگان عمومی بار و مسافر اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: طی مدت مشابه نوروز سال گذشته سه میلیون و ۴۰۰ هزار تردد ثبت شده بود که امسال ۶۰۰ هزار تردد افزایش دارد.

شکری همچنین گفت: در همین مدت افزون بر ۸۰ هزار نفر مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کرده و ۶۸۹ ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافران برون مرزی در استان  اقدام کرده اند.

افزایش ۲۲ درصدی ترددهای نوروزی با وجود بارش در آذربایجان‌غربی 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به روان بودن ترافیک در جاده‌های استان گفت: طی ایام نوروز امسال، میزان تردد ۲۲ درصد در جاده‌ها افزایش یافته است.

سرهنگ حجت مشتاق با بیان اینکه تلفات و مصدومان حوادث رانندگی طی نوروز امسال با افزایش قابل توجه نسبت به سال گذشته همراه است، اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار، در ایام نوروز که ترافیک جاده ها هم زیاد است باید موارد ایمنی بیش از پیش رعایت شود.

وی اضافه کرد: رانندگی با سرعت مطمئنه، پرهیز از عجله و شتاب بی مورد و داشتن استراحت کافی قبل از سفر به منظور بالا بردن هوشیاری هر چه بیشتر رانندگان و سرنشینان، از عوامل کاهش حوادث رانندگی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز