خبرگزاری کار ایران

شهردار لاهیجان:

لاهیجان همواره مورد استقبال مسافران نوروزی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۶۸

شهردار لاهیجان از گردشگران و مسافران دعوت کرد در روزهای باقیمانده نوروز ۹۳ از این شهر زیبا دیدن کنند.

ایلنا: شهردار لاهیجان از گردشگران و مسافران دعوت کرد در روزهای باقیمانده نوروز ۹۳ از این شهر زیبا دیدن کنند.
به گزارش ایلنا از رشت رضا کحالی اظهار کرد: لاهیجان شهرستان نمونه گردشگری طبیعی و تاریخی ایران با جاذبه‌های فراوان تاریخی، مذهبی و گردشگری هر ساله میزبان میلیون‌ها مسافری است که برای بهره بردن از دیدنی‌های لاهیجان از این شهر بازدید می‌کنند.
وی با اعلام آمادگی شهرداری لاهیجان در نوروز ۹۳ گفت: شهرداری لاهیجان با تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی از ابتدای اسفند ماه جاری خود را آماده حضور میلیونی مسافرانی کرده که این شهر نمونه گردشگری را برای مسافرت نوروزی انتخاب می‌کنند.
شهردار لاهیجان از آماده کردن کمپ اقامت برای مسافران با تمام امکانات شامل نمازخانه، آبخوری، سرویس بهداشتی و حمام، هماهنگی برای اقامت مسافران، رنگ‌آمیزی المان‌های شهری و خط‌کشی خیابان‌ها و جداول، نصب بنرها و پیام‌های نوروزی و آموزشی خبر داد.
وی، تجهیز حاشیه مجموعه گردشگری استخر و بام سبز به سیستم صوتی برای پخش موسیقی و برنامه‌های جذاب برای مسافران، بازسازی و آماده کردن نمازخانه‌های سطح شهر و پخش اذان در اوقات شرعی در مناطق گردشگری، کاشت گل‌های فصلی، جلوگیری از انسداد معابر و انجام برنامه‌ریزی برای کشیک نوروزی در پایانه مسافری را از دیگر اقدام‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی ذکر کرد.
کحالی، اهدای سوغات به مسافران، نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها به صورت ساعتی در مناطق مختلف شهر، آمادگی نیروهای امداد و آتش‌نشانی، کشیک ویژه نیروهای خدماتی، تأسیسات و فضای سبز، گشت بازرسی سازمان حمل و نقل همگانی، پخش پیام‌ها و فیلم‌های مستند گردشگری از تلویزیون‌های شهری، چاپ و انتشار ۱۵ هزار برگ راهنمای گردشگری، تکثیر و پخش ۵هزار سی دی موسیقی محلی گیلان، پاکسازی کلی معابر شهری، اجرای ویژه برنامه و موسیقی زنده فولکلور و برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی و پخت و سرو انواع غذاهای محلی و آش و نان سنتی در موزه روستایی واقع در پارک بعثت، ساخت دکور زیبا و بزرگ سفره هفت‌سین در سه نقطه شهر را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: مرمت پیاده‌روها، روکش آسفالت معابر، نصب سطل‌های جدید جمع‌آوری زباله، بازدید مستمر از تمام اماکن گردشگری و آماده‌باش واحدهای اجرایی شهرداری از جمله اقدام‌های شهرداری برای رفاه مسافران در نوروز سال ۹۳ است.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود چهار میلیون مسافر در ایام نوروز وارد لاهیجان شده بودند، یادآور شد: لاهیجان به دلیل جاذبه‌های فراوان گردشگری، مذهبی و تاریخی از جمله شهرهایی است که همواره مورد استقبال گسترده مسافران قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: لاهیجان دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی، مذهبی و طبیعی مانند استخر، بلوار شهید مطهری، دامنه‌های کوه، آبشار، بام سبز، تله کابین، مقبره شیخ زاهد گیلانی(استاد شیخ صفی‌الدین اردبیلی) و… است و هر ساله میلیون‌ها گردشگر از این اماکن دیدن می‌کنند.
کحالی با اشاره به اینکه بنده به همراه معاونان و مدیران شهرداری علاوه بر حضور دائم در سطح شهر به صورت ویژه نیز در ساختمان ستادی شهرداری حضور داریم، گفت: شهرداری لاهیجان به دلیل فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای رفاه مسافران و شهروندان در سال گذشته چند پروژه مهم را در این شهر احداثکرده که در گیلان بی‌نظیر است.
شهردار لاهیجان، احداثمجتمع خدماتی‌رفاهی پایانه بزرگ مسافربری شهرداری، بلوار دکتر حکیم زاده و چهاربانده کردن بلوار امام خمینی(ره) برای کاهش ترافیک مرکز شهر، ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی، بازسازی فضای گردشگری حاشیه استخر و بام سبز، احداثمیادین جدید و نصب فرش موزاییک در پیاده‌روها و… را از جمله پروژه‌های مهم شهرداری عنوان کرد و افزود: اجرای این پروژه ها چهره شهر لاهیجان را تغییر داده است.
وی، تلفن پیام‌گیر ۱۳۷ روابط عمومی شهرداری لاهیجان را به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت دیدگاه‌های مهمانان و شهروندان ذکر کرد و گفت: امیدواریم در سایه الطاف الهی، مسافران سال خوبی را در لاهیجان به عنوان عروس شهرهای گیلان سپری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز