خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران این معدن خبر داد:

بیکاری تدریجی کارگران «معدن طلای زرکان تکاب» با آغاز فصل سرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۳۷

چکیده: «۵۵۰ کارگر شاغل در این معدن با شروع فصل سرما هر ماه منتظرند که اسامی‌شان در لیست تعدیلی‌ها باشد و این اضطراب دائمی و ترس از بیکاری همیشه با این کارگران همراه بوده و باعثکاهش بهره‌وری‌شان شده است.»

نماینده کارگران «معدن طلای زرکان تکاب» از تعدیل تدریجی ۵۵۰ کارگر شاغل در این معادن به بهانه آغاز فصل سرما خبر داد.

«عباس دن» که خود از کارگران شاغل در معدن زرکان تکاب است در این باره به ایلنا گفت: هر ساله از مهرماه با آغاز فصل سرما نیمی از کارگران این معدن به مرور با اتمام قرار داد کاری‌شان تعدیل می‌شوند و در ‌‌نهایت تا آذر ماه حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شغل‌شان را از دست می‌دهند.

او با اعلام اینکه در حال حاضر، تا پایان ماه جاری(آبان ماه) نیز حدود ۲۰ نفر از کارگران با اتمام قرارداد کاری‌شان بیکار می‌شوند، اظهار داشت: استفاده فصلی از کارگران در معدنی که می‌تواند همچون تعدادی از معادن منطقه چهار فصل سال فعال باشد، باعثبی‌انگیزه شدن نیروی کار شده است.

این کارگر اضافه کرد: ۵۵۰ کارگر شاغل در این معدن با شروع فصل سرما هر ماه منتظرند که اسامی‌شان در لیست «تعدیلی‌ها» باشد و این اضطراب دائمی و ترس از بیکاری همیشه با این کارگران همراه بوده و باعثکاهش بهره‌وری‌شان شده است.

این فعال کارگری قرار داد کاری این کارگران را یک تا سه ماهه ذکر کرد و گفت: وقتی کارگران نسب به شیوه غلط کارفرما در مدیریت این معدن معترض می‌شوند کارفرما در جواب می‌گوید این روش روال کاری ما در این معدن است که با توافق مسئولان انجام می‌شود.

عباس دن در ادامه افزود: با وجود آنکه معادن دیگری در نزدیکی معدن زرکان تکاب وجود دارند اما کارگران‌شان فصلی نیستند و به صورت چهار فصل کار می‌کنند.

نماینده کارگران معدن طلای زرکان تکاب خواستار تداوم اشتغال کارگران این معدن شد و گفت: اگر ۵۵۰ کارگر این معدن امنیت شغلی داشته باشند، کار توأم با آرامش آنان در میان‌مدت به بالارفتن بهره‌وری می‌انجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز