خبرگزاری کار ایران

دستمزد قانون کارگران ۳۷ درصد هزینه معیشت ماهانه را پوشش می دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۵۶

معاون دبیر کل خانه کارگر ایران گفت:سفره کارگران دراسارت تورم لجام گسیخته نشات گرفته ازپول پر قدرت در اقتصاد متلاطم کشور هر روز کوچکتر می شود.

حسن صادقی در گفت و گو با ایلنا،با بیان اینکه هزینه معیشت کارگری در کشور به مرز ۱۱میلیون تومان رسیده،گفت: متاسفانه  سفره کارگران دراسارت تورم لجام گسیخته نشات گرفته از پول پر قدرت در اقتصاد متلاطم کشور هر روز کوچک‌تر می شود.

صادقی افزود:یک خانوار ۳.۳نفره کارگری برای گذران زندگی شرافتمندانه، باید در هر ‌ماه ۱۰میلیون‌ و۹۵۲ هزار تومان هزینه کند درحالی‌که دستمزد پایه این خانوار با احتساب مزایای کارگری ۴.۲میلیون تومان است، این مبلغ فقط ۳۷درصد هزینه معیشت را پوشش می‌دهد.

وی افزود: به‌دنبال استمرار تورم بالا در اقتصاد ایران و افزایش قیمت کالا و خدمات به‌خصوص اقلام خوراکی، هزینه معیشت نیز رشد کرده و عرصه بر حقوق‌بگیران، به‌ویژه کارگران تنگ شده است.

معاون دبیر کل خانه کارگر ایران با اشاره به تازه‌ترین محاسبات گروه‌های کارگری براساس تغییرات قیمت اقلام خوراکی در گزارش‌های مرکز آمار ایران و میادین میوه و تره‌بار گفت: این آمار حاکی است ۶‌ماه پس از تعیین مزد و مزایای کارگران برای سال۱۴۰۰، هزینه معیشت آنها حداقل ۴۳درصد افزایش پیدا کرده درحالی‌که دریافتی حقوق‌بگیران تغییری نداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز