خبرگزاری کار ایران

فرماندار ارومیه خبر داد ؛

سکونت 24 درصد مردم ارومیه در مناطق حاشیه‌نشین شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۱۰۶

فرماندار ارومیه گفت: حدود ۲۴ درصد از جمعیت ارومیه در مناطق حاشیه ارومیه زندگی می‌کنند.

رسول مقابلی در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: سکونتگاه‌های غیر رسمی ارومیه شامل، حاجی پیرلو، حسین آباد، علی آباد، ابوذر،  وکیل آباد، اسلام آباد، کشتارگاه، ریحان‌آباد، وزیر آباد و محمد آباد است.

وی افزود: برابر بررسی‌های به عمل آماده دلیل اکثر حاشیه‌نشینی شهرها مهاجرت معکوس از روستاها به شهرها است که موجب افزایش حاشیه‌نشینی می‌شود.

مقابلی،با اشاره به مشکلات و تبعات گسترش حاشینه نشینی تصریح کرد: گسترش حاشیه نشینی در شهرها تبعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی ، سیاسی از قبیل فقر بیکاری، فساد، را به دنبال دارد.

فرماندار ارومیه در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص کاهش مشکلات مناطق حاشیه شهری اذعان کرد: پیگیری مصوبات ستاد بازآفرینی شهری و همچنین رفع موانع تا مصوبات به نتیجه مطلوبی برسند از جمله تدابیر اندیشه شده برای باز آفرینی پایدار شهری است.

مقابلی تصریح کرد: فرمانداری ارومیه با تشکیل جلسات برای رفع مشکلات اجتماعی، بهداشتی و خدمات رسانی از قبیل تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستاها، طرح مشاغل پایدار، آب و فاضلاب، گاز، برق و مخابرات و برای رفاه حال شهروندان به خصوص پیگیری گازرسانی برای شهرک های پردیس ریحان آبادکه یکی از مشکلات اساسی اهالی بوده که با پیگیری فرمانداری و شرکت گاز و آب و فاضلاب منتج به نتیجه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز