خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز عنوان کرد؛

سابقه یکصدساله تبریز در توجه به حقوق کودکان/ توجه به حقوق کودکان زیربنای توسعه است/

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۵۱

شهردار تبریز گفت: توجه به موضوع حقوق کودک در تبریز از یک صد سال گذشته سابقه داشته و در این شهر اولین مدرسه آموزش به کودکان و ناشنوایان و اولین ناشر کتابهای کودک در ایران توسط بزرگانی مانند باغچه بان ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، ایرج شهین باهر در آیین افتتاح نخستین مدرسه تابستانی حقوق کودک با بیان اینکه موضوع حقوق کودک در تبریز بحث جدیدی نیست، عنوان داشت: توجه به کودک و حقوق آن زیربنای توسعه است و هزینه کرد برای حقوق کودکان راه دوری نخواهد رفت و برای دوره های بعد نیز استفاده می شود.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه شهرداری موظف است به تمام اقشار جامعه توجه داشته باشد اظهار داشت: بحث کودک بدلیل اینکه بازخورد آن به نفع همه جامعه است از اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

ایرج شهین باهر گفت: معتقدیم ارزان ترین روش برای رسیدن به توسعه پرداحت به موضوع کودک است چون کودک آموزش دیده می تواند در آینده بسیاری از هزینه ها، مخصوصا هزینه های مدیریت شهری کم می شود.

وی افزود: حتی کودک آموزش دیده باعث میشود پرونده ورودی به دادگستری تا ۵٠ درصد کم شود.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداری تبریز اظهار داشت: در قالب طرح های شهر دوستدار کودک شهرداری اقدامات مهمی انجام داده که از جمله آنها میتوان به راه اندازی اولین کلینیک حقوق کودک در فرهنگسرای الغدیر و ۴٧ میز حقوق کودک در فرهنگسراهای تبریز اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ساخت ١۵ پارک در سال گذشته در شهر تبریز اشاره کرد و افزود: در سال ٩٨ تلاش داریم ٢۵ پارک دیگر در محلات مختلف شهر احداث کنیم که دارای محل بازی برای کودکان باشد تا خانواده ها با امنیت از آن استفاده کنند. عمده این پارک ها در مناطق کم برخوردار است.

شهردار تبریز در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: مهمترین کاری که در این دو سال انجام دادیم تدوین کتاب های آموزش شهروندی است.

وی در پایان گفت: اگر این آموزش ها درست انجام شود می‌توانیم در مسیر توسعه قرار بگیریم. این کتاب ها به دانش آموزان یاد میدهد در شهر چگونه باید رفتار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز