خبرگزاری کار ایران

قاسمی خبرداد:

کمپ گردشگری منطقه حفاظت شده آینالو ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۱۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از ساماندهی کمپ گردشگری منطقه حفاظت شده آینالو خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید قاسمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست از توسعه گردشگری پایدار در منطقه حمایت می‌کند.

وی افزود: فرهنگ طبیعت گردی در جامعه باید رشد پیدا کند و برنامه ریزی برای حفظ طبیعت در همه سطوح انجام شود.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی بحث واگذاری مناطق حفاظت شده ممنوع است، گفت: امکان واگذاری مناطق حفاظت شده به افراد حقیقی و خصوصی وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: توسعه اکو توریسم جزو وظایف ماست و سازمان میراث فرهنگی برای توسعه این صنعت برنامه ریزی می کند.

مرتضی آبدار با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: در کمپ گردشگری منطقه حفاظت شده آینالو از سازه های میهمان استفاده خواهد شد تا ضوابط زیست محیطی رعایت شود.

بر اساس این گزارش، امکانات بهداشتی و رفاهی متناسب با سیمای منطقه و توان برد آن در کمپ گردشگری محدود منطقه حفاظت شده آینالو به منظور مدیریت پسماند و فاضلاب و همچنین کنترل آتش سوزی های جنگل ایجاد می شود.

منطقه حفاظت شده آینالو، از توابع بخش خداآفرین شهرستان کلیبر و در ناحیه شمال غربی شهرستان کلیبر و در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر کلیبر و در ۱۵ کیلومتری روستای عاشقلو (ساحل ارس) واقع شده و زیر نظر سازمان محیط زیست شهرستان کلیبر قرار دارد.

این محدوده حفاظت شده، از شمال غربی به روستای وایقان و از جنوب شرقی به روستاهای بالان و بهروز محدود می شود و به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی و آب و هوای معتدل کوهستانی، پوشش گیاهی و جنگلی بسیار انبوه و منحصر به فرد دارد.

آب و هوای آن در فصل بهار و تابستان مطبوع و دلپذیر و زمستان آن سرد و طبیعت این محدوده بسیار زیبا و سحرانگیز بوده و هر بیننده ای را به ذوق می آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز