خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی:

تبریز باید مرکز برگزاری همایش‌های علمی و آکادمیک باشد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۰۴

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: شهر تبریز با توجه به سابقه داشتن دانشگاه در 700 سال گذشته، باید مرکز برگزاری همایش‌های علمی و آکادمیک باشد.

به گزارش ایلنا، رحیم شهرتی‌فر در سمینار دندانپزشکی ترمیمی تبریز 2018 با اشاره به پیشینه تبریز در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: تبریز نه‌تنها مرکز استان آذربایجان‌شرقی بلکه به‌عنوان مرکزیت شمال‌غرب کشور و شهر دانشگاهی ایران شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تبریز به شهر اولین‌ها شهرت داشته است، افزود: تبریز در عرصه‌ها و موضوعات مختلف از جمله مسائل علمی و فرهنگی همچون دانشگاه، بیمارستان و چاپخانه اولین بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به وجود منطقه ربع رشیدی در تبریز، اضافه کرد: ربع رشیدی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود 700 سال پیش باسابقه‌ترین و پرآوازه‌ترین مرکز علمی و آموزشی جهان اسلام بوده که به چندین زبان زنده دنیا در آن تدریس می‌شد که امروز آثار آن همچنان در تبریز باقی‌مانده است.

شهرتی‌فر در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلامی در سال 2018، بیان کرد: یکی از روش‌های توسعه اقتصادی در عصر حاضر صنعت گردشگری بوده و یکی از حوزه‌های جذب گردشگری به‌عنوان گردشگری سلامت مطرح است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور اتباع کشورهای دیگر حتی کشورهای توسعه یافته در استان برای دریافت خدمات پزشکی، اطباء و جامعه دندانپزشکان می‌توانند نقش بسیار مفیدی را برای جذب گردشگر ایفا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز