خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

مدیریت واحد شهری، سند ایده‌آل‌ خدمتگزاری شهرداری‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۶۰

این روند به دولت کمک خواهد کرد تا با سپردن ریز موارد خدمت‌رسانی به شهرداری‌ها، با آسودگی و فراغ‌بال بیشتر به تدوین و اجرای برنامه‌های کلان مدیریت دولتی بپردازد.

نماینده شهرداران کشور، مدیریت واحد شهری را ایده‌آل‌ترین سند خدمتگزاری شهرداری‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی پس از شرکت در نخستین اجلاس مدیریت یکپارچه شهری و شورا‌ها، در گفتگو با خبرنگاران گفت: با تحقق این سبک مدیریتی، شاهد ورود جدی شهرداری‌ها به زوایای پنهان خدماتی و نظارتی شهر خواهیم بود.

شهردار تبریز با بیان اینکه ایده برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع مدیریت شهری، گام ارزشمندی است، تصریح کرد: خوشبختانه این گام ارزشمند، همراهی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای عالی استان‌ها را در پی داشته و همین امر، امید به تحقق مباحثمطرح‌شده را قوت می‌بخشد.

وی محلات را اساسی‌ترین شاکله استقرار و توسعه شهر‌ها دانست و افزود: با توجه به نگرش کلان و وظایف سنگین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی دولتی، پنهان ماندن برخی ابعاد و زوایای غیرمحسوس خدمت‌رسانی این دستگاه‌ها به خصوص در مورد محلات، اجتناب‌ناپذیر است؛ این در صورتی است که همین ابعاد غیرمحسوس، از حوزه‌های اصلی وظایف مدیریت‌شهری به شمار می‌روند.

نجفی اضافه کرد: وجود موانع جزئی، به هیچ وجه درشان برنامه‌های تحول‌آفرین و بنیادین کلان‌شهر‌ها نیست.

عضو شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور ادامه داد: با ورود شهرداری‌ها به مویرگ‌های موضوعات شهری، قطعاً شاهد افزایش کمی و کیفی خدمت‌رسانی، کاهش چشمگیر در هزینه‌های اجرایی و خدماتی و افزایش پاسخ‌گویی شهرداری‌ها به شهروندان خواهیم بود.

وی تقویت اختیارات، نظارت‌ها و ارتقای جایگاه تصمیم‌سازی در شوراهای اسلامی شهر را از دیگر ثمرات مدیریت واحد شهری دانست و افزود: این روند به دولت کمک خواهد تا با سپردن ریز موارد خدمت‌رسانی به شهرداری‌ها، با آسودگی و فراغ‌بال بیشتر به تدوین و اجرای برنامه‌های کلان مدیریت دولتی بپردازد؛ که البته برای تحقق این موضوع دولت باید بخشی از مسئولیت‌های خود را به شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر واگذار کند.

نجفی با بیان اینکه خوشبختانه حمایت دولت تدبیر و امید از موضوع مدیریت واحد شهری به خصوص در کلان‌شهر‌ها بارز است، یادآور شد: تشکیل کمیسیون کلانشهر‌ها در دولت و تلاش دولت برای تدوین نهایی لایحه مدیریت شهری، گام ارزنده‌ای است که می‌تواند زمینه‌ساز مدیریت واحد شهری باشد.

شهردار تبریز تأکید کرد: اگرچه ممکن است مدیریت واحد شهری امری ایده‌آل و دیربازده به نظر آید، اما امیدواریم مجموعه پیگیری‌ها از دولت، مجلس و دبیرخانه کلان‌شهر‌ها، دست‌کم به افزایش هماهنگی‌های امورات شهر بیانجامد.

نخستین اجلاس «مدیریت یکپارچه شهری و شورا‌ها» به همت دبیرخانه مجمع ‏تشخیص مصلحت نظام و با همکاری مجلس شواری اسلامی، شورای عالی استان‌ها، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز