خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره آموزشی هرس درختان میوه، در بندر شرفخانه شبستر

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۱۸

روش آموزشی شرکت کنندگان در این دوره، با بهره گیری از روش آموزش آی. پی. ‌ام و روش اف. اف. اس، موسوم به آموزش در محل مزرعه انجام پذیرفت.

ایلنا: با هدف انتقال اطلاعات جدید ومورنیاز بهره برداران بخش باغی بندر شرفخانه از توابع این شهرستان، دوره یکروزه آموزش علمی وعملی هرس درختان میوه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر با اعلام این مطلب گفت: هرس قطع کامل یا جزئی شاخه، ریشه، پوست، برگ و یا گل و میوه به منظور تحت تاثیر قرار دادن و هدایت نحوه رشد و باروری گیاه و یکی از عملیات مهم باغبانی است.
وی ادامه داد: حذف شاخه‌های مزاحم، خشک شده، آفت زده و مریض و شکسته جهت حفظ و تامین سلامت گیاه، ایجاد شرایط مناسب جهت ورود نور و هوا به داخل تاج و خلوت ساختن نقاط شلوغ و متراکم آن به منظور ایجاد امکان تولید محصول بیشتر و مرغوب‌تر، ایجاد تعادل بین شاخ و برگ و ریشه، بخصوص در هنگام نهال کاری و جابجا کردن گیاه، جهت تضمین موفقیت و ایجاد امکان رشد اولیه سریع‌تر، جوان ساختن درختان مسن از طریق حذف شاخه‌های پیر و وادار کردن درخت به تولید شاخه‌های جدید جهت بالا بردن قدرت باردهی آن، کنترل باروری گیاه و تنظیم گل دهی و ایجاد تعادل بین رشد رویشی و میزان محصول و بالا بردن کیفیت محصول تولید شده و همچنین محدود کردن رشد و کوتاه ساختن گیاه برای تسهیل عملیاتی مانند سمپاشی و برداشت محصول از مزایای مهم هرس محسوب می‌شود.
محمود رحیمی عراقی افزود: این دوره آموزشی در راستای حمایت از تولید کنندگان محصولات باغی بندر شرفخانه و توسط مرکز خدمات کشاورزی این بندر صورت برگزار شد.
وی روش آموزشی شرکت کنندگان در این دوره را، با بهره گیری از روش آموزش آی. پی. ‌ام و روش اف. اف. اس، موسوم به آموزش در محل مزرعه ذکر کرد وگفت: این دوره آموزشی یکروزه با هدف بهرمندی باغداران منطقه از شیوه‌های جدید هرس درختان و استفاده بهینه از منابع در افزایش کمی وکیفی تولید محصولات انجام پذیرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز