خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان تبریز:

مهم‌ترین سرمایه هر ملتی، نیروی انسانی کارآمد است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۴

اولین جلسه کارگروه امور بانوان شهرستان تبریز تشکیل شد.

ایلنا: فرماندار شهرستان تبریز گفت: مهم‌ترین و بهترین سرمایه هر ملتی، نیروی انسانی متخصص و کارآمد است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم شهرتی فر در اولین جلسه کارگروه امور بانوان شهرستان تبریز اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران، پاسخی قطعی از طرف ملت مسلمان به نیازهای موجود زمان بود.
وی با اشاره به تاریخی از گذشته ایران در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی گفت: یکی از مهم‌ترین کاستی‌هایی که در جامعه ایرانی پیش از انقلاب وجود داشت، بی‌توجهی به مقوله عدالت در استفاده از سرمایه‌های انسانی بود.
شهرتی فر با بیان اینکه سرمایه هر ملتی، نیروهای کارآمد انسانی اعم از زن و مرد است اظهار داشت: باید در کشور، نیروی انسانی اعم از زن ومرد با یکدیگر در جهت توسه علمی و پیشرفت کشور، مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به بعضی فرهنگ و سیاست‌های غلط کشورهای غربی ادامه داد: بسیاری از آسیب‌هایی که در این کشور‌ها مشاهده می‌گردد ناشی نگاه افراطی به استفاده از علم وتجربه در تمامی امور ولی به نظر ما بعضی اموری هستند که حتی انسان نباید یکبار هم آن را تجربه کند و در کنار توسعه مادی، نگاه معنوی هم باید به مسائل داشت.
فرماندار تبریز با بیان اینکه، آزادی یک امر طبیعی و حق همه مردم است گفت: باید در تعریف آزادی، تمام مقوله‌های قانونی - دینی در نظر گرفته شود و مهم‌تر از آن، مردم هم باید بدانند که آزادی متناسب با حرمت و کرامت انسانی، سازنده فرهنگ و تمدن واقعی شده است.
شهرتی فر با اشاره به لزوم ریشه یابی و علت یابی مشکلات زنان در حوزه‌های مختلف گفت: بررسی آمار شاغلین و متخصصین و تحصیل کردگان زنان در شهرستان تبریز با بعضی مراکز استان‌های دیگر نشانگر پایین بودن آمار است که باید مورد توجه سازمان‌های مردم نهاد مربوط به زنان و همچنین دستگاه‌های دولتی و سیاستگذار در منطقه باشد.
فرماندار شهرستان تبریز همچنین با بیان اینکه ورودی داوطلبان دختر در مراکز آموزشی نسبتی بیشتر از پسران را تشکیل می‌دهند ولی پسران نیز نسبت به دختران تعدا بیش تری را تشکیل می‌دهند.
شهرتی فر در پایان سخنان خود با بیان اینکه مسئولان باید توجه جدی به حوزه بانوان داشته باشند اظهار داشت: امیدوارم با هم اندیشی با بانوان، حس کنجکاوی و حس رقابت در بین زنان افزایش یابد و ما نیز با یکسری فعالیت‌های جدی و ضابطه‌مند سعی می‌کنیم، مشکلات حوزه‌های مربوط به بانوان را کاهش دهیم.
شایان ذکر است در پایان این جلسه، تعدادی از بانوان حوزه‌های مختلف اداری و فرهنگی، به بیان نکته نظرات و مشکلات مربوط به زنان با فرماندار پرداختند و مسئولان فرمانداری با یادداشت موارد طرح شده، وعده رسیدگی و عمل به پیشنهادات ارایه شده را داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز