خبرگزاری کار ایران

کارگاه آشنایی با زالوی طبی در مرکز آموزش جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۰

رویکرد مرکز آموزش جهاد کشاورزی تبریز در اجرای دوره‌های کارآفرینی در زمینه کشاورزی و پزشکی است.

ایلنا: معاون مرکز آموزش جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه آشنایی با زالوی طبی برای آشنایی اقشار مختلف جامعه در این مرکز خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا دهناد گفت: خواص درمانی زالو آن چنان زیاد است که کرسی زالو درمانی دانشگاه سن پترزبورگ توصیه می‌کند پزشکان متخصص رشته‌های مختلف با پزشکانی که زالو درمانی انجام می‌دهند در ارتباط باشند و در مسیر درمان بیماران با آن‌ها مشاوره نمایند.
وی ادامه داد: زالو هنگام مکیدن خون، مواد متنوعی ترشح می‌کند که دارای خواص متنوعی چون بی‌حسی، باز کردن عروق، ضد انعقاد، آنتی بیوتیک، ضد التهاب و ضد لخته‌ای و چندین خاصیت متعدد دیگر دارد.
دهناد افزود: هنوز تمامی اسرار و خواص مثبت پزشکی زالو کشف نشده است و دست کم ده‌ها اثر درمانی از قبیل درمان بیماریهای عضلانی، انواع سردرد، بیماریهای قلبی، واریس، کولیت، بیماریهای پوستی، درمان غده‌های عفونی زیر پوست، درمان آسم، زخم معده وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم آشنایی مردم با زالو درمانی برآن شدیم تا کارگاه آموزشی در این مرکز برگزار نماییم که خوشبختانه بعد از اطلاع رسانی با استقبال خوب اقشار مختلف مردم از جمله دانشگاهیان و مردم عادی مواجه شدیم. از این رو کارگاه آشنایی با زالوی طبی را در مرکز آموزش در چهار دوره و برای ۱۶۰ نفر برگزار کردیم.
دهناد افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه با مزایای اجرای طرح از جمله کمترین سرمایه، بازدهی تا۳۰۰ برابر سرمایه اولیه، نیاز به حداقل فضا برای پرورش، هزینه کم مواد اولیه و غذا، آموزش، پرورش و رسیدگی راحت و مصرف زیاد بازار آشنا شدند.
شایان ذکر است این‌کارگاه به همت اداره بهره برداران مرکز آموزش جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز