خبرگزاری کار ایران

رئیس دوره نخست شورای اسلامی شهر تبریز:

«تبریز، شهر اولین‌ها» را برای آینده حفظ کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۸۸۶

رئیس دوره نخست شورای اسلامی شهر تبریز از ضرورت تلاش برای حفظ عنوان «تبریز، شهر اولین ها» سخن گفت و افزود: در این خصوص فقط به گذشته اکتفا نکنیم و بدانیم که چطور باید شهر اولین ها را برای آینده حفظ کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد حسن لواسانی صبح امروز در نخستین نشست مشورتی شهرداران و رؤسای ادوار شورای اسلامی شهر تبریز، برگزاری این نشست را اقدامی مناسب در جهت تجزیه و تحلیل و استفاده از تجربیات مدیران سال‌های گذشته شهر قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل و استفاده از تجربیات شهرداران و رؤسای ادوار شورای اسلامی موجب پیشرفت شهر می‌شود، تبریز را دارای آینده‌ای درخشان‌تر دانست. 

لواسانی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نشستی، اقدام خوبی است که نتایج آن موجب پیشرفت شهر می‌شود، اظهار کرد: امیدوارم این نشست نتایج خوبی برای تبریز و مدیریت شهری بخصوص در بحث عدالت اجتماعی در پی داشته باشد.

ارتقای شاخص‌های توسعه تبریز هدف نهایی همه مدیران است

ایرج شهین باهر، شهردار اسبق تبریز گفت: نیت و هدف همه ما ارتقای شاخص‌های توسعه تبریز است تا مردم در شهری زندگی کنند که تمام شاخص‌های رفاهی آن تامین شده باشد.

وی اضافه کرد: تمام کسانی که امروز در این جلسه حاضر شده‌اند، علاقه‌مند تبریز هستند و هر لحظه و هر زمان به خاطر تبریز در هر نقطه‌ای حضور پیدا می‌کنند.

شهین باهر با بیان اینکه امیدوارم به شکل عملیاتی نیز از پتانسیل این جلسات استفاده شود، افزود: بهتر است در مراحل بعدی مشکلات و مسائل شهر تبریز در این جلسات طرح و بررسی شود چراکه اگر این روند با اعضای حاضر تداوم یابد، می توان در خصوص پروژه‌های شهری در هر دوره زمانی تبادل نظر کرد.

شهردار اسبق تبریز یادآور شد: هر یک از شهرداران و اعضای ادوار شورای اسلامی شهر بدون شک اهداف و آرزوهایی داشتند که برخی از آنها را انجام داده اند و برخی به سرانجام نرسیده و موانعی در مسیر بوده که شناسایی کرده اند و گاهی فرصت نبوده این آرزوها و اهداف برآورده شود.

احتشام حاجی‌پور شهردار اسبق تبریز گفت: نشست مشورتی شهرداران و روسای ادوار شورای شهر تبریز، فرصتی مغتنم برای احصای مسائل شهری است.

وی این مجمع را فرصتی مغتنم برای احصای مشکلات و دریافت پیشنهادات دانست و اظهار کرد: در این جلسه راهکارهای متنوعی برای حل معضلات شهری کلانشهر تبریز مطرح شد و از طرفی انتقادات و نکته نظرات، مورد توجه اعضای این مجمع قرار گرفت.

نمودار توسعه شهری باید همواره رو به رشد باشد

عبادالله فتح اللهی؛ شهردار اسبق تبریز گفت: نمودار توسعه شهری باید همواره رو به رشد باشد، به طوری که اگر شتاب آن آرام هم ادامه یابد، این شتاب رو به رشد پیشروی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهر موجودی ماندگار است و بنابراین باید تصمیمات در خصوص آن بلند مدت، حکیمانه و اندیشمندانه باشد، اظهار کرد: در مدیریت شهری باید از شتاب‌های موضعی و مقطعی که معمولا محصول انتخاب‌های غیرحرفه‌ای و غیرتشکیلاتی است، پرهیز کنیم.

فتح اللهی مدیریت شهری را به سرپرست خانواری مسئول تشبیه کرده و افزود: سرپرست خانواده ای موفق است که دچار روزمرگی نشده و نیازهای روزمره خود را به برنامه دراز مدت گره بزند، برنامه های مدون ضمن اینکه به روزمرگی مردم پاسخ می‌دهد، باید افق آینده شهر تاریخی و مهمی همچون تبریز را که نیازمند برنامه بلند مدت است، تعیین کند.

شهردار اسبق تبریز با قدردانی از برپایی این نشست، تصریح کرد: امیدوارم این نشست منجر به نهادسازی و سیستمی کردن تفکر و برنامه در شهر تبریز باشد، در شهرداری و شورای اسلامی تبریز انسان‌های بزرگی خدمت کرده اند و جاری ساختن تفکر انسان‌های بزرگ در شهر، نیازمند برنامه منسجم و مداوم است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان اولین شهردار نخستین دوره تشکیل شورای اسلامی شهر تبریز، قدردان حرکت‌های با برنامه‌ شهردار تبریز هستم چراکه چنین دیدگاه‌هایی باعث می شود تمام سرمایه‌های مدیریتی، اجتماعی و فرهنگی در راستای توسعه شهر باشد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز استفاده از نظرات نخبگان و شخصیت‌های فرهیخته را عامل مهمی در توسعه و پیشرفت شهر دانست.

وی با بیان اینکه عنوان «تبریز، شهر اولین‌ها» گاها به چالش کشیده می‌شود، گفت: لقب اولین‌ها تنها به خاطر زیرگذر و روگذر نیست و دلیل آن وجود علما، شعرا، دانشمندان و شهدا هستند که در هیچ دوره از تاریخ در شهرهای دیگر این حجم از فرهیختگان وجود نداشته است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات نخبگان و شخصیت‌های فرهیخته، همراهی این افراد را عامل مهمی در توسعه و پیشرفت شهر برشمرد.

شهردار هوشیار رویکرد مدیریت شهری در دوره فعلی را مبتنی بر کارکردهای اجتماعی عنوان کرد و در عین حال از تلاش برای همکاری با مجموعه های اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد که مدیریت شهری تبریز بتواند در این دوره، بیشتر روی مسائل اجتماعی تمرکز کرده و در کنار توسعه عمرانی شهر، از مسائل اجتماعی غافل نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبادل و اشتراک تجربه مهم‌ترین هدف تشکیل مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای اسلامی ادوار تبریز است.

وی از بسترسازی لازم برای استفاده از نظرات تخصصی اعضای این مجمع در کمیسیون های تخصصی دوره فعلی شورای اسلامی شهر با هدف ارتقای تجارب اعضا خبر داد و اظهار کرد: این نشست برای اولین بار در کلانشهر تبریز برگزار می‌شود و می‌تواند منشا خیر و برکات زیادی برای توسعه روزافزون شهر باشد چراکه تجربیات ادوار گذشته را در اختیار ما قرار داده و برنامه های پیشنهادی برای همفکری و هم‌افزایی در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه قدردانی از از زحمات رؤسای ادوار شورای شهر و شهرداران ادوار تبریز یکی از اهداف ضمنی مجمع مشورتی است، ادامه داد: برخی از دوستان امکان حضور نداشته و عذرخواهی کردند، امیدوارم این مجمع بتواند در راستای اعتلای تبریز و پیشرفت و آبادانی شهر قدم‌های مؤثری بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تبادل و اشتراک تجربه، استفاده از پتانسیل و ظرفیت این افراد در مسئولیت‌های جدید و برای توسعه تبریز مهمترین هدف برگزاری این نشست است، افزود: مقرر شد نظام‌نامه و اساسنامه این مجمع نیز با همفکری تدوین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز