خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران:

پیشگامی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در پرورش زالوی طبی در کشور قابل تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۳

تکثیر و پرورش زالوی طبی می‌تواند اسباب ایجاد مشاغل خرده خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی را فراهم سازد و با پرداختن به این موضوع می‌توان ضمن مرتفع ساختن دغدغه‌های وزارت بهداشت و درمان، در ایجاد مشاغل خانگی قدم‌های موثری برداشت.

ایلنا: مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: آذربایجان شرقی در بهره وری از آب در کشور یکی از استانهای موفق و نمونه بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی افراسیابی در نخستین دوره آموزشی تکثیر و پرورش زالو در تبریز افزود: لازم می‌دانم از رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مدیریت امور شیلات این استان که در امر تکثیر و پرورش زالوی طبی در کشور پیشگام شده‌اند تشکر نمایم.
وی رویکرد شیلات ایران را پذیرش نوآوری و فناوری روز دنیا عنوان کرد و افزود: نقش فناوری در بازده تولید قابل انکار نیست و باید مقاومت برای گسترش استفاده از فناوری در بخش آبزی پروری از بین برود.
افراسیابی یادآور شد: ما در تمام استان‌های کشور تجربه‌های موفق داریم و باید از تمامی این تجربیات در زمینه افزایش بهروری استفاده کنیم.
وی افزایش بازده تولید را از برنامه‌های اصلی شیلات ایران برشمرد و ادامه داد: با تلاش مضاعف کارکنان شیلات و رشد راندمان تولید، بهره‌وری آبزیان نیز افزایش می‌یابد.
افراسیابی با بیان اینکه دنیای آبزیان دنیای پیچیده و گسترده‌ای می‌باشد ادامه داد: تکثیر و پرورش زالوی طبی می‌تواند اسباب ایجاد مشاغل خرده خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی را فراهم سازد و با پرداختن به این موضوع می‌توان ضمن مرتفع ساختن دغدغه‌های وزارت بهداشت و درمان، در ایجاد مشاغل خانگی قدم‌های موثری برداشت.
وی بر تکثیر و پرورش آبزیان به منظور تولید و تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به روند روزافزون افزایش جمعیت و لزوم کسب انرژی و ادامه زیست، آبزیان و فرآورده‌های آنجایگاه ویژه‌ای را در میان سایر منابع مواد غذایی و انرژی زا کسب کرده است.
مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران پرورش ماهیان زینتی را در کشور از متنوع‌ترین مشاغل ذکر کرد و افزود: درآمدزایی و ایجاد اشتغال هدف اصلی توسعه تولید ماهی زینتی در کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز