خبرگزاری کار ایران

بازار بزرگ ماهی در کلانشهر تبریز گشایش یافت

کد خبر : ۱۲۶۸۴۵

گزارش‌های بی‌شماری در مورد به خطر افتادن سلامت وامنیت غذایی وجود دارد.

ایلنا: بازار ویژه ماهی وانواع محصولات آبزیان با هدف افزایش سرانه مصرف آبزیان در تبریز گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار ایلنا رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در مراسم گشایش این بازار، ضمن تشکراز مسئولان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و شهرداری کلانشهر تبریز جهت گشایش اینگونه بازار‌ها گفت: امیدوارم با نگاه توسعه‌ای و مدیریتی قوی بتوانیمشان و منزلت اقتصادی گذشته شهر تبریز را از ابتدای فرودگاه تبریز گرفته تا آنسوی شهر برگردانیم.
رضارحمانی با بیان اینکه تبریز در گذشته به عنوان نبض اقتصادی بازارهای کشورهای همسایه و منطقه عمل ‌می کرده افزود: اسناد تاریخی ارزشمندی در این رابطه موجود است، به گونه‌ای که مال‌التجاره‌های زیادی هم در بیرون دروازه شهر قرار داشتند که می‌خواستند وارد شهر تبریز شوند و هم کاروان‌های اقتصادی در این سوی دروازه قرار داشتند که می‌خواستند به بازارهای مختلف دنیا ارسال شوند.
وی از وجود گزارش‌های بی‌شماری در مورد به خطر افتادن سلامت وامنیت غذایی خبر داد وافزود: متاسفانه نظارت برکیفیت و استاندارد موادغذایی از سوی دستگاه‌های مسئول ضعیف است.
شهردار کلانشهر تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سلامت وامنیت غذایی مردم دغدغه مدیریت شهری می‌باشد گفت: این را به عنوان شهردار تبریز درک کرده‌ام که مهم‌ترین وظیفه بنده، تلاش برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم در ابعاد مادی و معنوی است و این ماموریتی است که قانون بر دوش من گذاشته و پیمانی است که با اعضای شورای اسلامی شهر تبریز بسته‌ایم.
صادق نجفی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های شهرداری، تلاش‌های هدفمندی است برای رسیدن به این مقصود افزود: ما هویت شهر تبریز را هویت شهروندان می‌دانیم ما باید با یک نگاه جامعه‌ محور به موضوعات توجه کنیم. از این رو، خدمات ما در تبریز فی‌نفسه موضوعیت ندارند مگر آنکه در سلامت شهروندان و در مسائل روحی و روانی آن‌ها اثرگذار باشند و اقدامات و برنامه‌های سازمان میادین و تره‌بار هم ذیل همین نگاه اهمیت پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه بایستی به موضوع سلامت و امنیت غذایی مردم توجه کنیم افزود: بر همین اساس، توسعه بازارهای محصول سالم را در شهر دردستور کار خود قرار داده‌ایم وحال بایستی تاسف بخوریم که متوسط مصرف ماهی در آذربایجان شرقی تنها ۵ کیلوگرم می‌باشد که لازم است به میانگین مصرف سرانه اتحادیه اروپا که ۲۲ کیلوگرم است برسد.
نجفی با تاکید به اینکه تحقق این امر تنها از گذر سرمایه گذاری در کلان شهرهایی همچون تبریز قابل تحقق می‌باشد ادامه داد: تبریز از شهرهایی است که در مسیر رشد قرار گرفته اما هنوز به محورهای توسعه دست نیافته است و در حال حرکت در ریل توسعه می‌باشد و لازمه آن این است که تمامی افراد دخیل هر یک کمکی برای قرار گرفتن این شهر در ریل توسعه انجام دهند.
وی با بیان اینکه هرکسی از تمامی نقاط دنیا بخواهد در شهر تبریز سرمایه گذاری کند، ما از این امر استقبال می‌کنیم و از تمامی سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد افزود: در مسیر بالا رفتن سلامت و امنیت غذایی شهروندان دست تک تک سرمایه گذاران را به گرمی فشرده و از آنان استقبال و حمایت می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز