خبرگزاری کار ایران

شبکه زنجیره‌ای سرقت و قاچاق اشیای تاریخی آذربایجان‌شرقی کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۴۲

با پیگیری‌های انجام گرفته علاوه بر دستگیری سارق موزه آذربایجان‌شرقی به اطلاعاتی در رابطه با فعالیت یک شبکه زیر زمینی سرقت و قاچاق اشیای تاریخی و عتیقه‌جات دست یافتیم.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دستگیری سارق موزه آذربایجان‌شرقی، شبکه زنجیره‌ای سرقت و قاچاق اشیای تاریخی استان نیز کشف و افرادی در این راستا دستگیر شدند.
به گزارش ایلنا سردار مسعود خرم‌نیا که در آیین رونمایی از سامانه مونیتورینگ و سیستم امنیتی و حفاظتی موزه‌های استان سخن می‌گفت افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته علاوه بر دستگیری سارق موزه آذربایجان‌شرقی به اطلاعاتی در رابطه با فعالیت یک شبکه زیر زمینی سرقت و قاچاق اشیای تاریخی و عتیقه‌جات دست یافتیم.
وی تصریح کرد: با تلاش‌ها و طی عملیات‌هایی سارقان این شبکه زنجیره‌ای دستگیر و اشیای تاریخی بسیاری کشف و ضبط شد.
خرم‌نیا با تاکید بر لزوم به روزرسانی مداوم تجهیزات ایمنی و حفاظتی از آثار و اماکن تاریخی به ویژه موزه‌ها اظهار کرد: سارقان اشیای تاریخی امروز بسیار متخصص و متبحر شده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی استان بر لزوم بهره‌گیری از جدید‌ترین امکانات حفاظتی و امنیتی و به روز کردن دست‌کم سالانه آن‌ها برای جلو‌تر بودن از سارقان تاکید کرد.
خرم‌نیا یادآور شد: دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی جهت جلوگیری از ورود مخلان امنیت به اماکن تاریخی و ارزشمند است و به نوعی ابزاری برای مراقبت و پیشگیری از حادثه به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه از گذشته تا امروز هر کجا اثر یا اشیای ارزشمندی نگهداری می‌شده نیاز به امنیت نیز در آن بوده است، یادآور شد: پلیس و نیروی انتظامی در مراکز پایش تصویری‌اش فضای پیرامون موزه‌ها را نیز کنترل می‌کند.
یادآور می‌شود، سامانه مونیتورینگ و سیستم امنیتی و حفاظتی موزه‌های استان همزمان با هفته بسیج، با حضور سردار خرم‌نیا فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی و برخی مدیران ارشد دستگاه قضایی، امنیتی و اطلاعاتی استان افتتاح شد.
همچنین از برخی عوامل نیروی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی که در این راستا تلاش نموده بودند نیز با اهدای لوح، تقدیر شد.
لازم به ذکر است، اردیبهشت ماه سال جاری موزه آذربایجان‌شرقی مورد دستبرد واقع شده و پنج شی تاریخی از آن به سرقت رفته بود که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و آگاهی آذربایجان شرقی سارق این اشیا دستگیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز