خبرگزاری کار ایران

فرماندار هشترود خواستار شد؛

ضرورت بازرسی از کمپ ترک اعتیاد هشترود/ ادارات برای ایجاد مرکز جدید ترک اعتیاد اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۲۱

فرماندار هشترود در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خواستار بازرسی از مرکز کمپ ترک اعتیاد این شهرستان توسط ادارات متولی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشترود،علیرضا توری در شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان،گفت: ادارات متولی باید بازرسی از کمپ اعتیاد را در برنامه خود قرار داده و بعد بازرسی گزارش مکتوب  خود را به فرمانداری اعلام کنند.

وی تصریح کرد: در سنجش دانش آموزان ، آموزش وپرورش به کمک دیگر ادارات متولی حتما دانش آموزان مقطع  راهنمایی و دبیرستان  را از نظر مصرف دخانیات  و مواد مخدر  مورد بررسی قرار دهند و اگر احیانا  مورد مشکوکی مشاهده گردید با والدین این دانش آموز صحبت شود وجلوی این آسیب جدی در نطفه خفه گردد.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: در حوزه مبارزه با مصرف مواد مخدر بحث پیشگیری، مهم ترین بخش این حوزه به شمار می آید و هدف نهایی این است که معتاد جدیدی به جامعه افزوده نشود و امیدواریم با مشارکت عمومی و هوشمندسازی خانواده ها بتوانیم از ظرفیت ها و فرصت های موجود در شهرستان برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در هشترود متذکر شد: آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید در این شرایط به کنجکاوی نوجوانان و جوانان پاسخ‌های مناسب دهند و به دانش آموزان آگاهی بدهند که همه موادمخدر و روان گردان‌ها اعتیاد آور هستند و برای پیشگیری از گرایش دانش آموزان به مواد مخدر باید برنامه ریزی عملی انجام شود.

علی رضا توری  با اشاره به اینکه اعتیاد هم یک معضل اجتماعی و هم یک معضل اقتصادی است به والدین توصیه کرد در صورت مشاهده رفتار‌های غیرمعمول از سوی فرزندانشان مسئله را با مشاوران مدارس در میان بگذارند.

توری خاطر نشان کرد:طبیعی است برای پیشگیری از اعتیاد و گرایش دانش آموزان به مصرف موادمخدر، آموزش و پرورش و خانواده‌ها و نهاد‌های مرتبط وظیفه دارند با آگاهی بخشی از ابتلای نوجوانان و جوانان به اعتیاد جلوگیری کنند و به دانش آموزان گوشزد کنند که حتی با یکبار مصرف معتاد مواد مخدر می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز