خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان عنوان کرد:

اعتیاد زنان، تبعات بالایی در جامعه خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۷۶

در دولت تدبیر و امید، فعالیت‌های قبلی مبارزه با مواد مخدر آسیب شناسی شده و رویکرد جدیدی ایجاد شده که به‌جای مبارزه با مصرف کنندگان و عرضه کنندگان، دو رویکرد اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و اولویت قرار دادن امر پیشگیری و درمان مبنای کار قرار گیرد.

رسول زرگرپور اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مردم و به‌ویژه مجمع خیرین، جهت کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و مبارزه با این پدیدهٔ شوم بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در یازدهمین جلسهٔ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که باحضور اعضا و جمعی از خیرین استان تشکیل شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۵ سال است که در امر مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کند و شهدای زیادی را نیز در این رابطه تقدیم کرده ولی آنچه مشخص است ایران هنوز نتوانسته به طور کامل مبارزه با مواد مخدر را دنبال کند.

زرگرپور تغییر نوع مواد مخدر از سنتی به صنعتی و همچنین تغییر جنسیت و کاهش سن مبتلایان به مواد مخدر را نگران کننده دانست و گفت: ‌ اعتیاد زنان، تبعات بالاتری در جامعه خواهد داشت.

رسول زرگرپور به سیاست‌های جدید دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، فعالیت‌های قبلی مبارزه با مواد مخدر آسیب‌شناسی شده و رویکرد جدیدی ایجاد شده که به‌جای مبارزه با مصرف کنندگان و عرضه کنندگان، دو رویکرد اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و اولویت قرار دادن امر پیشگیری و درمان مبنای کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این رویکرد اقشار مختلف مردم، جایگاه ویژه و خاصی دارند، اظهار داشت: کلیهٔ اطلاعات مربوط به این بلای خانمان سوز در اختیار مردم قرار می‌گیرد و آن‌ها به طور شفاف در جریان آمار و اطلاعات و نتایج طرح‌ها قرار می‌گیرند که با این اطلاعات مردم خود برای مبارزه با مواد مخدر از طریق اقدامات پیشگیرانه پیشقدم می‌شوند.

استاندار اصفهان افزود: برای پیشبرد اهداف خود در این خصوص نیازمندکمک و همیاری خیرین هستیم که این افراد آغاز کنندهٔ حرکت مردمی در مبارزه با مواد مخدر هستند.

زرگرپور افزود: استفاده از ظرفیت مردم و بویژه مجمع خیرین جهت کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و مبارزه با این پدیدهٔ شوم بسیار حائز اهمیت است.

استاندار اصفهان افزود: ورود خیرین با هدف حمایت از آسیب دیدگان و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی بویژه آسیب‌های ناشی از اعتیاد، کمک شایانی در امر بهبودی مبتلایان به مواد مخدر خواهد داشت.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه از ۳ ماه گذشته در این راه ورود پیدا کردیم، افزود: طبق مذاکراتی که با بیش از ۶۰۰ مجمع خیرین در استان صورت گرفته، تعداد قابل توجهی از آن‌ها برای اجرای این طرح‌ها اعلام آمادگی کردند.

استاندار اصفهان به تشریح برنامه‌ها پرداخت و گفت: در این برنامه خیرین و اعضای آن‌ها در جریان ابعاد مختلف این بلای خانمان سوز قرار می‌گیرند و راه‌های کنترل، مبارزه و پیشگیری را نیز توسط کار‌شناسان آموزش می‌بینند و این افراد با تشکیل هسته‌هایی در محله‌ها، کار پاکسازی، آموزش، شفاف سازی و پیشگیری را انجام خواهند داد.

رسول زرگرپور افزود: با اجرای این طرح مبارزه با مواد مخدر یک امر فراگیر و با مشارکت کل مردم خواهد بود و می‌توان گفت که این طرح می‌تواند یکی از موفق‌ترین راه‌ها برای مبارزهٔ جدی با مواد مخدر باشد.

وی به رویکرد پیشگیری اشاره کرد و اظهار داشت: بجای آنکه همانند برنامه‌های قبل با فروش و عرضهٔ مواد مبارزه کنیم، سعی خواهیم کرد راه‌های ابتلا به مواد مخدر، نتایج و اثرات سوء مواد مخدر و… را به مردم آموزش دهیم.

زرگرپور به تشکیل کمیته‌های کارگری، دانش آموزی و دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش‌هایی به مراجع این کمیته‌ها داده می‌شود و این افراد کار حفاظت و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر را در بین دانش آموزان، دانشجویان و واحدهای صنعتی انجام خواهند داد.

استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرد: اجرای سیاست‌های جدید دولت شرایط را به گونه‌ای پیش برد که از شرایط کنونی بهتر شود.

رسول زرگرپور در ادامه با اشاره به نرخ ابتلا به مواد مخدر گفت: این نرخ در کشور به طور متوسط ۶/۲ درصد است و در استان اصفهان ۹/۱ درصد می‌باشد که از متوسط کشور پایین‌تر است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان در حال حاضر نوزدهمین استان از نظر ابتلا به مواد مخدر است، اضافه کرد: بالا بودن سطح فرهنگی، مذهبی و اجتماعی مردم استان اینجایگاه را قبول نمی‌کند و ما باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز