خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری رودسر :

سازمانهای مردم نهاد یاوری برای کاهش آسیب های اجتماعی باشند

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۸۰۵

سرپرست فرمانداری رودسر بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد در کنار دستگاههای اجرایی در کاهش آسیب های اجتماعی یاری دهنده باشند.

به گزارش ایلنا از رودسر، علی وارسته بهدانی در اولین همایش مشارکت سازمانهای مردم نهاد در پیشگیری و درمان اعتیاد که در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر برگزار شد با اشاره به ۳ بحران جدی فقر ، محیط زیست و مسائل هسته ای ، اعتیاد را به عنوان چهارمین بحران خطرناک و بسیار مهلک معرفی کرد و گفت: بحران اعتیاد آسیب های اجتماعی را هم در پی دارد و جامعه ایران با تمام برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی که دارد باز هم با این مقوله دست و پنجه نرم می کند .

سرپرست فرمانداری رودسر با بیان اینکه در جامعه جهانی به دستاوردهایی در عرصه های مختلف اجتماعی و علمی و تخصصی دست یافتیم عنوان کرد : اعتیاد بحرانی است که جامعه جهانی را به مخاطره انداخته و با جذابیت های کذایی که ایجاد می کند صدمات و آسیب های زیادی را به جوامع بشری وارد ساخته است .

وارسته بهدانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای کشور ایران اصول و چهارچوبی قائل شد گفت : مخالفین انقلاب با حربه اعتیاد درصدد آسیب رساندن به لایه های مختلف جامعه اسلامی ایران هستند .

سرپرست فرمانداری رودسر عنوان کرد : نوجوانان و جوانان جامعه هدف کسانی هستند که می خواهند این آسیب را به کشور وارد کنند و با یک برنامه و هدف تعریف شده در سنین 16 تا 60 سال این مسأله را تقویت می کنند .

وی تولید انواع مختلف مواد مخدر در کشور افغانستان در طی ۳۰ سال گذشته را نزدیک به ۹ هزار تن خواند و گفت : با توجه به تلاشهایی که در حوزه امنیت و مبارزه با موادمخدر صورت گرفته وضعیت اعتیاد در جامعه همچنان نگران کننده توصیف و ارزیابی می شود .

وی اظهار کرد : مصرف مواد مخدر آثار سویی در بخشهای بهداشتی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در پی دارد که در این زمینه ها نیز از حیث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در حال از دست دادن سرمایه های بزرگی هستیم .

وارسته بهدانی در حوزه اجتماعی افزایش رشد طلاق را یکی دیگر از زمینه های مخرب اعتیاد دانست و افزود : ۵۵ درصد عامل طلاق در کشور ایران بر اثر اعتیاد است .

وی در ادامه ۳۰ درصد کودک آزاری ، ۲۵ درصد قتل عمد ، ۳۳ درصد نزاع و خشونت ، ۴۰ درصد جرائم منکراتی و ۱۰ دصد جرائم مالی را از اثرات اعتیاد در جامعه دانست .

سرپرست فرمانداری رودسر در ادامه سخنان خود نهاد خانواده را یکی از ارکان مهم جامعه دانست و افزود : متأسفانه با وجود جذابیتهایی که در انواع مختلف مواد مخدر ایجاد کرده اند این رکن مهم جامعه نیز دستخوش بسیاری از تغییرات قرار گرفته است .

وی یکی از سیاست های مهم دولت در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را توجه بیش از پیش نهاد خانواده به این مسئله دانست و گفت: اگر هرکدام از اعضای خانواده به درستی در مسئولیت خود ایفای نقش نمایند یقینا اثر گذار خواهند بود و با رویکرد آموزش و آگاهی دادن می توانند از ورود جوانان در این حوزه پیشگیری کنند .

سرپرست فرمانداری رودسر در ادامه سخنان خود از سازمانهای مردم نهاد خواست تا در زمینه آموزش و برگزاری کارگهاهای آموزشی ، گفتگو با جوانان و نوجوانان پیش قدم شوند و به عنوان بازوان توانا در کنار دستگاههای اجرایی یاری دهنده باشند .

وارسته بهدانی در پایان وظیفه اصلی نماینده عالی دولت در شهرستان را نظارت و حمایت از دستگاها و سازمان های مردم نهاد دانست و افزود : با تعامل و همکاری و درکنار هم قرار گرفتن مجموعه بزرگ اجرایی و نظارتی شهرستان و همچنین مردم می توانیم بر آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد فائق آییم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز