خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، عنوان کرد:

اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۸۳

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،علی اصغر میرزایی بر لزوم تدوین راهکارهای تخصصی جهت کاهش آسیب های اجتماعی در استان تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی متولی در این زمینه برنامه محور عمل کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در گفتگویی با اشاره به اینکه مقابله و پیشگیری از گسترش آسیب های  اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری و از اولویت های دولت تدبیر و امید است، گفت: برای کنترل و مهار آسیب های اجتماعی در جامعه بایستی دستگاه های متولی این امر برنامه های مدون و راهکارهای اثر بخش ارائه کنند.

میرزایی، با بیان اینکه امروزه دامنه مصرف مواد مخدر مرز نمی شناسد و می تواند همه اقشار جامعه را درگیر خود کند بر لزوم آگاهی بخشی جامعه از مضرات سوء مصرف مواد مخدر  تاکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: برای تحقق این رویکرد نیازمند مشارکت همه جانبه خانواده ها و جامعه هستیم.

وی، به نقش موثر رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه از مضرات، خطرات و آسیب های ناشی از مصرف انواع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ایجاد حساسیت در سطح جامعه و افزایش روحیه مشارکت در سطوح مختلف اجتماع  نظیر جامعه مبلغین ، دانشگاهی، اصحاب رسانه، سازمان های مردم نهاد و غیره برای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، در ادامه به اقداماتی که در حوزه مقابله با مواد مخدر نظیر اجرای برنامه های فرهنگی، پیشگیری و اقدامات درمانی این حوزه صورت گرفته، اشاره کرد و افزود: پاکسازی 33 محله آلوده و آسیب خیز استان در دولت یازدهم، اقدام موثری بود که از گسترش آسیب های اجتماعی در این مناطق جلوگیری به عمل آورد ضمن اینکه در مناطق 33گانه یادشده اقدامات مناسب عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ... صورت گرفته یا در حال اجرا است.

میرزایی، در ادامه، همکاری و هم افزایی، تمرکز و بسیج ظرفیت ها و توانمندی های دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد را در ارتقاء سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی موثر و با اهمیت خواند و بر ضرورت برنامه ریزی مدون و ارائه راهکارهای تخصصی توسط دستگاه های متولی تاکید کرد.

وی، ظرفیت سازمان های مردم نهاد را در استان مورد اشاره قرار داد و گفت: برای اجتماعی کردن امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد می طلبد از این ظرفیت بهره گرفت و بر اساس برنامه ششم توسعه؛ بایستی آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد 25درصد کاهش پیدا کند.

علی اصغر میرزایی، در ادامه کاهش 25درصدی اعتیاد را نیازمند  تغییر در سایر شاخص ها نظیرکاهش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر، افزایش نرخ پوشش درمان،کاهش نرخ مرگ و میر و افزایش مشارکت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد دانست.

میرزایی، در خاتمه با بیان اینکه مدیریت ارشد استان بر موضوع کاهش آسیب های اجتماعی با مشارکت همه دستگاه های اجرایی استان تاکید دارد، ادامه داد: توجه به نشاط اجتماعی، اهمیت دادن به موضوع ورزش، استفاده از راهکارهای اثر بخش و تخصصی و ...توسط دستگاه های ذیربط  گامی موثر در جهت کاهش آسیب های اجتماعی همچون گرایش به مصرف مواد مخدر و اعتیاد محسوب می شود که می طلبد مورد توجه قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز