خبرگزاری کار ایران

قطعی مداوم برق چرخ صنعت کجوار تبریز را فلج کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۲۴

این منطقه که یک منطقه محروم و با واحدهای تولیدی شکل گرفته در جوار پالایشگاه تبریز روز گار سپری می‌کند.

ایلنا: تداوم قطعی برق در منطقه کجوار کلانشهر تبریز، موجب نارضایتی واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه شده است.
به گزارش ایلنا کجوار که یکی از محله‌های تاریخی شهر تبریز در جنوب غرب شهر و در جنب پالایشگاه و پتروشیمی واقع شده، این روز‌ها شاهد فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی مختلفی است که قطعی متداوم برق، موجب بروز مشکلات فروانی برای صنعتگران این منطقه شده است.
بر هم خوردن برنامه‌های تولید و عقب افتادن از برنامه‌ها از یک سو و بیکار ماندن نیروهای انسانی و پرداخت حقوق برای ساعاتی که کارگران در مدت طولانی قطع برق بیکار بودند، از سوی دیگر، نارضایتی مسئولان واحدهای تولیدی در منطقه محروم کجوار تبریز را در پی داشته است. این در حالی است که مسئولان واحدهای تولیدی و صنعتی کجوار عدم هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق تبریز را یکی از مهم‌ترین علل عقب افتادگی برنامه‌های تولیدی خود عنوان می‌کنند.
قطعی برق موجب عقب افتادگی برنامه‌های تولیدی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در بازدیدی که از واحدهای تولیدی و صنعتی کجوار تبریز صورت گرفت، برق منطقه به مدت طولانی قطع شد که این مسئله به گفته مسئولان تولیدی برای نخستین بار نبوده و هفته‌ای در چند مرحله این مسئله تکرار می‌شود که این امر موجب نارضایتی آنان شده است.

یونس فاتح با بیان اینکه حدود ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه مشغول فعالیت هستند، افزود: قطعی مکرر برق موجب کندی در تولید واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه می‌شود و این امر لطمه بزرگی به اقتصاد منطقه خواهد زد که مسئولان توزیع نیروی برق باید فکری به حال این مسئله داشته باشند.

وی ادامه داد: از مسئولان توزیع نیروی برق تبریز انتظار می‌رود قبل از قطعی برق، این موضوع را با واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه درمیان بگذارند، تا صنتعگران متحمل خسارت ناشی از قطع طولانی مدت برق نشوند. برق در عرض یک هفته دو مرحله قطع شده است

یکی از مسئولان واحدهای تولیدی کجوار با بیان اینکه در هفته شاهد دو مرحله قطعی طولانی مدت برق در این منطقه هستیم، اظهار داشت: تداوم این قطعی‌ها علاوه بر به هم خوردن برنامه‌های تولید، موجب اتلاف انرژی و وقت کارگران می‌شوند و از سوی دیگر واحدهای تولیدی و صنعتی مجبورند مزد بیکاری کارگران در ساعات قطعی برق را پرداخت کنند که این مسئله باید مورد توجه مسئولان توزیع نیروی برق منطقه قرار گیرد.
صمد نقشی افزود: این قطعی برق در هر مرحله به صورت دوره‌های یک تا سه ساعته به طول می‌انجامند که در برخی روز‌ها موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کجوار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اکثر ساکنان کجوار در کارگاه‌های صنعتی مشغول تولید لوازم خانگی و صنعتی همچون اجاق گاز، بخاری گازی، کولر آبی، یخچال فریزر و کابینت فلزی هستند و برخی‌ها در کارخانه‌های آجرپزی فعالیت می‌کنند که قطعی برق تمام ساکنان این منطقه را متضرر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز