خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

رضایت کامل از فعالیت شوراهای شهر وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۸۴

تعدد اعضای شورا‌ها به نفع کلانشهر‌ها نبوده است. / متاسفانه در انجام کار جمعی و شورایی موفق نبوده‌ایم. / اعضای شورای شهر به جای اختلافات، اشتراکات را افزایش دهند.

ایلنا: نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای شورای شهر به جای اختلافات، اشتراکات را افزایش دهند.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله دکتر هاشم هاشم‌زاده هریسی در نشستی با شهرام دبیری اسکویی رئیس شورای شهر کلانشهر تبریز با بیان اینکه افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر باعثحل مشکلات شهر‌ها نمی‌شود افزود: از سویی اداره شورای شهر با اعضای بیشتر بسیار مشکل می‌شود و این تعداد اعضا باعثایجاد تداخل‌های زیادی بین شورا و شهرداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند خودش را با مجموعه مطالبات و خواسته‌های اعضای بیشتر شورا تنظیم کند ادامه داد: اگر نفرات کم باشند می‌تواند ضمن اخذ مطالبات مردم از طرف اعضای شورا، نقطه بهینه‌ای را پیدا کرده و بر اساس آن عمل کند اما وقتی تعداد دو برابر می‌شود پیداکردن آن نقطه بهینه خیلی سخت‌تر می‌شود.
آیت الله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر بار مالی را برای شهرداری‌ها زیاد می‌کند افزود: این مشکل بخصوص برای شهرداری‌های شهرهای کوچک حاد‌تر خواهد بود و مشکل دیگر این است که تعدد اعضا تنش‌ها را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه انحصارطلبی می‌تواند شورا‌ها به انحلال کشاند افزود: اعضای محترم شورا‌ها در کلانشهر‌ها بایستی از تعصب‌های جناحی و گروهی برحذر بوده و همه با هم در جهت پیشرفت شهر‌ها تلاش نمایند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعضای شورا‌ها تلاش نمایند به جای اختلافات، اشتراکات را افزایش دهند ادامه داد: متاسفانه در انجام کار جمعی و شورایی موفق نبوده‌ایم و نتوانسته‌ایم فرهنگ کار گروهی را در کشور بسط دهیم و باید بگویم رضایت کامل از فعالیت شوراهای شهر در کشور وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مروری بر آزمون و خطا‌ها و تجارب تلخ و شیرین دوره‌های گذشته شورا‌ها برای اعضای جدید ضروری است تا با استفاده از آن تجربیات در راستای نهادینه کردن بیشتر تفکر شورایی تلاش کنند افزود: اعضای محترم شورا در نظر داشته باشند که عملکرد آن‌ها باعثشیرین کامی یا تلخکامی مردم خواهد شد.
آیت الله هاشم‌زاده هریسی خاطرات تندروی دوره اول شورای شهر ‏تهران را تلخ خواند و گفت: شوراهای شهر‌ها باید در تعامل سازنده و معقول با گروه‌ها و دور از جار وجنجال، به اولویت بندی ‏فرهنگی، اخلاقی، رفاهی و عمرانی شهر‌ها بپردازند و بیشتر با حس و حال اجتماعی کار کنند و به حل مسائلی بپردازند که مردم روزانه در زندگی خود با آن‌ها ارتباط دارند.
وی با بیان اینکه وزارت کشور حکم شهردار تبریز را بزودی ابلاغ می‌کند افزود: در این خصوص با وزارت کشور و جناب آقای دکتر جبارزاده استاندار جدید آذربایجان شرقی صحبت نموده‌ام.
شهرام دبیری نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات شورای اسلامی کلانشهر تبریز، خواستار همکاری و تعامل بیشتر علما و روحانیون با شوراهای شهر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز