خبرگزاری کار ایران

نماینده شهرستان های سقزو بانه در مجلس؛

ارائه طرح تغییر انتخاب شهرداری‌ها به مجلش شورای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۶۳

کلیت طرح پیشنهادی محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان، که توسط۱۳۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضا شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در دیدار اعضای شورای شهر سنندج و روسای شورای شهرهای استان با نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره با محوریت بررسی طرح ارائه شده از سوی نماینده بوکان به مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر قانون انتخاب شهردار توسط شورا‌ها افزود: کلیت طرح پیشنهادی محمدقسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان، که توسط۱۳۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضا شده است.

به گزارش ایلنا، وی که خود یکی از امضا کنندگان این طرح بوده بیان داشت: امضای این طرح به معنای رای آوردن نهایی آن نیست و من با قاطعیت اعلام می‌کنم که به طرح مذکور رای نخواهم داد چرا که در راستای تضعیف وظایف شورا بوده و نتایج مثبتی نخواهد داشت.

محسن بیگلری تصریح کرد: در صورت عدم ایفای نقش شورا در انتخاب شهردار، شهرداران از تصمیمات شورا‌ها تمکین نخواهند کرد و این مسئله می‌تواند مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند.

وی با تاکید بر لابی‌گری شورا‌ها با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ارائه شده مبنی بر تغییر انتخاب شهردار توسط شورا‌ها به ضرر شوراهای اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قروه هم در این جلسه گفت: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رفت که علت ارائه طرح پیشنهادی نماینده بوکان موشکافی می‌شد.

شهرام عبدالملکی با اشاره به اینکه انتخاب شهرداران در تمام دنیا به ۳ روش صورت می‌گیرد تصریح کرد: انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم در کشورهای ایالتی و فدرالی، انتخاب متخصصان از پیش تعیین شده برای عمران شهری در کشورهای کمونیستی از انواع روش‌های انتخاب شهردار در دنیا است.

وی گفت: روش سوم انتخاب شهردار نیز در کشور ما وجود دارد که اساسی‌ترین وظیفه شورا‌ها انتخاب شهرداران است و در چند ماده در قانون اساسی پشت سر هم به این مسئله اشاره شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قروه با انتقاد از عدم تثبیت جایگاه شورا‌ها افزود: بر خلاف اشاره قانون به تاثیرگذاری شورا‌ها در امور فرهنگی، بهداشتی، درمانی و اقتصادی شهر، شورا‌ها در هیچ جا اجازه ظهور و بروز ندارند و جایگاه آن تثبیت نشده است.

وی با تاکید بر مظلوم واقع شدن شورا‌ها و در حاشیه قرار گرفتن آن خاطرنشان کرد: وظیفه شورا دخالت در امور شهری نبوده بلکه نظارت بر آن است و با تمام مظلومیتی که بر شورا‌ها واقع شده انتخاب مدیر شهری بر عهده آن نهاده شده که تصمیم گرفته شده است این وظیفه نیز از آن پس گرفته شود بنابراین انتظار می‌رود که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با طرح مذکور مخالفت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز