خبرگزاری کار ایران

شکست رکورد تولید پیاز سالم؛ در کشور توسط کشاورز هشترودی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۹۳

این بهره بردار پیازکار، درسال گذشته نیز ازسطح دو هزار متر مربعی زیرکشت این محصول موفق به برداشت ۸/۵ تن پیاز شده بود و درسال جاری نیزبرای دومین سال پیاپی بدون استفاده ازکود شیمیایی و با استفاده از کودهای بیولوژیک این میزان محصول را تولید نموده که از نظر ارزش غذایی وسلامت درسطح بسیار بالایی قراردارد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: کشاورز این شهرستان، با برداشت بیش از۳۰ تن پیاز باکیفیت از یک هکتار اراضی زیرکشت، رکورد تولید این محصول در کشور را برای دومین سال پیاپی شکسته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل کریمی اصل در گفتگو باخبرنگاران افزود: حجت الاسلام علی مرادنژاد، روحانی وکشاورز روستای علی آباد از توابع شهرستان هشترود، با بکارگیری توصیه‌های کار‌شناسان مدیریت جهادکشاورزی وکلینیک‌های گیاه پزشکی، موفق به تولید این میزان محصول شده و این درحالی است که میانگین تولید محصول سالم پیاز در هکتار، ۱۷ تن است.
وی با اشاره به اینکه امروزه پیاز در بیشتر انواع غذای روزانه مردم موجود و درآینده غذائی نخواهد بود که در آن از پیاز استفاده نشود گفت: پیاز از لحاظ مزه و مواد پروتینی، قندی و ویتامین‌ها، ارزش غذائی زیادی را دارا و وجود آن در غذای روزانه روز بروز افزایش می‌یابد.
مدیر جهادکشاورزی هشترود اضافه کرد: سطح زیرکشت سبزی وصیفی دراین شهرستان بالغ بر ۲۵۰ هکتار بوده و از این سطوح بطور متوسط سالانه هشت هزار و۵۰۰ تن انواع سبزی و صیفی تولید و به بازارهای مصرف شهرستان و شهرهای دیگر ارسال می‌شود.
کریمی اصل گفت: این بهره بردار پیازکار، درسال گذشته نیز ازسطح دو هزار متر مربعی زیرکشت این محصول موفق به برداشت ۸/۵ تن پیاز شده بود و درسال جاری نیزبرای دومین سال پیاپی بدون استفاده ازکود شیمیایی و با استفاده از کودهای بیولوژیک این میزان محصول را تولید نموده که از نظر ارزش غذایی وسلامت درسطح بسیار بالایی قراردارد.
گفتنی است پیاز دارای ویتامین‌های مختلف بوده مخصوصاً ویتامین سی آن به حدود زیاد بوده و از رقیق شدن خون جلوگیری می‌نماید. این محصول به دلیل داشتن کلسیم زیاد، در تحکیم استخوان بندی موثر و از بروز امراض پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. پیاز دارای ویتامین دی، آهن، پتاسیم، سدیم و قند نیز است. انجام فکری را آسان و عصبانیت را کمتر می‌سازد. این محصول هر ساله به همراه سیب زمینی، به مقدار قابل توجهی از استان آذربایجان شرقی به کشورهای عراق، ترکیه، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز